خرم ‏آباد- فرماندار خرم‎آباد با تأکید بر برگزاری یادواره‌های شهدا به‏عنوان یک کار شاخص فرهنگی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدای روستای باده، گفت: برگزاری یادواره شهدا یک تکلیف همگانی و سد در راه تهاجم دشمن است.

یادواره‎ی شهدا سد راه تهاجم دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین، اسد عبداللهی، در نخستین یادواره شهدای روستای باده از توابع بخش زاغه شهرستان خرم‌آباد سهشنبه در محل این روستا برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمنان فراوانی درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، عنوان کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون استکبار جهانی و دشمنان در کمین ضربه زدن به این نظام بودند اما هیچگاه موفق نشدند.

عبداللهی اظهار داشت: با توجه به فرهنگ عاشورایی و باورهای اعتقادی و مذهبی ملت شریف ایران که ریشه در عاشورا دارد دشمن هرگز نتوانسته است صدمهای به ایران بزند.

فرماندار خرمآباد با تأکید بر اینکه برپایی یادواره شهدا کارکردهای دنیوی و کارکردهای اخروی مختلفی دارد، افزود: حداقل کارکرد  دنیوی برپایی یادواره‌های شهدا این است که نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزشهای عاشورایی و مکتب ایثار و شهادت شکل گرفته است.

 وی با گریزی به دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران تصریح کرد: دوران جنگ تحمیلی دورانی بود که دشمنان به ما تحمیل کردند اما با ارزشهای عاشورایی و باورهای مردم ایران، دشمن نتوانست با آن همه پشتیبانی از غرب ضربه‏ای به کشور بزند.

عبداللهی با ابراز خرسندی از فرا رسیدن زوال گروه تکفیری داعش، افزود: دشمنان با توطئه‌های، ایجاد داعش و تحریم‌های هستهای  هرگز نتوانسته است خللی در اقتدار این نظام به وجود بیاورد، این در حالی است که امروز استکبار جهانی کردستان عراق را نیز تحریک می‌کند اما مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود نیروهای مسلح انقلابی و ارزشی در کمال امنیت است.

فرماندار خرمآباد اضافه کرد: با مولفه‌های جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن رهبری معظم انقلاب اسلامی ملت ایران در همه زمینه‌ها نهایت آمادگی را دارد.

یادآور می‌شود؛ روستای باده از روستاهای دارای قدمت و با سابقه‏ی بخش زاغه از توابع شهرستان خرم‌آباد است که ۱۱ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.