منابع سوری از ادامه حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی تکفیری به شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه و همچنین عملیات جدید ارتش در حومه جنوبی دیرالزور همزمان با پیشروی در حومه شرقی حمص خبر دادند.

ادامه حملات خمپاره‌ای به «کفریا ــ فوعه»/پیشروی ارتش در حمص و آغاز «نبرد t۲» در حومه دیرالزور

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه نبرد خود به‌سمت ایستگاه موسوم به t۲ بین منتهی‌الیه حومه شرقی حمص و حومه جنوبی دیرالزور را آغاز کرد به‌طوری که یک منبع میدانی گفت عملیات نظامی در جبهه جنوب دیرالزور در اطراف شهرک حمیمه آهنگ سریعی به خود گرفته است، ‌ هدف از این عملیات تأمین امنیت جاده مواصلاتی به ایستگاه است که تا شهر البوکمال تا مرزهای مشترک با عراق ادامه دارد.

این در حالی است که درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در محله حویجه صکر دیرالزور جریان دارد و توپخانه و نیروی هوایی ارتش هم مواضع آنها را هدف حملات شدید خود قرار داده‌‌اند. نیروهای ارتش همچنین حمله انتحاری داعشی‌ها به اطراف حویجه صکر را دفع کردند که به هلاکت ده‌ها داعشی منجر شد.

در حمص هم نیروهای ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه تروریست‌های داعشی که در یک منطقه محدود بین حومه شرقی حمص و حماه محاصره شده‌اند، ادامه می‌دهند. طی ساعات اخیر شهرک‌های «ام‌الصوص، الخرافیش، رسم الارنب، الغزیلة، الرک، ام‌حویش و  صفیة» در شمال شرقی شهر جب الجراح در حومه شرقی حمص در پی درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد شده است.

خبرنگار تسنیم در حومه حماه در شمال سوریه هم از حملات سنگین هوایی به مواضع تروریست‌ها در تپه الزعتر و روستاهای «ام‌حارتین، عشان، سکیک و تمانعا» و کوه شحشبو در پی حملات شدید تروریست‌های انتحاری جبهه النصره به مواضع ارتش خبر داد.

در ادلب هم جنگنده‌های سوری و روسی، ساختمانی را که گروه تروریستی الحزب الترکستانی به‌عنوان مقر خود در جسرالشغور استفاده می‌کرد، هدف قرار دادند که به هلاکت تروریست‌هایی که در آن مستقر بودند از جمله یک سرکرده آنها ملقب به ابومهاجر اللیبی منجر شد.

خبر دیگر اینکه حملات گروه‌های تروریستی تکفیری به محله‌های مسکونی شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه در حومه شمالی  ادلب ادامه دارد. امروز برای سومین بار این گروه‌ها‌، چندین گلوله خمپاره و موشک شلیک کردند که همچنان ادامه دارد، در نتیجه این حملات شماری از غیرنظامیان بی‌دفاع زخمی شدند و ویرانی‌های گسترده در منازل به بار آورد، این حملات در سایه سکوت جهانیان و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر ادامه دارد.

محاصره این شهرک‌ها از حدود سه سال پیش توسط گروه‌های تروریستی تکفیری به‌سرکردگی جبهه النصره ادامه دارد و مردم بی‌دفاع این مناطق با گرسنگی و حملات مستمر تروریست‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه به عملیات خود در محور جوبر به عین‌ترما در شرق پایتخت علیه تروریست‌های جبهه النصره و فیلق الرحمن ادامه می‌دهند و جنگنده‌های ارتش هم تجمعات و اماکن استقرار آنها را بمباران می‌کنند. تعدادی ساختمان در خطوط نخست جبهه از لوث تروریست‌ها پاکسازی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.