سمنان- سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از اتخاذ تمهیدات لازم برای ایمنی سفر مترددان در تعطیلات تاسوعا و عاشورا در محورهای استان خبر داد.

اتخاذ تمهیدات برای ایمنی سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورا در محورهای سمنان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان، با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: تمهیدات لازم به منظور برای ارتقای سطح خدمات به مترددین محورهای مواصلاتی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اتخاذ شده است .

احسان منصور کیایی با اشاره به آمار تردد وسایط نقلیه در ایام تاسوعا و عاشورای سال گذشته اظهار کرد: در پرترافیک ترین روز در ایام تعطیلات مشابه سال گذشته، تردد در مجموع محورهای بزرگراه امام رضا (ع) نسبت به میانگین تردد روزهای قبل از تعطیلات مذکور، بیش از دو برابر افزایش داشته است. حتی در ساعات اوج ترافیک، تردد وسایل نقلیه در برخی از محورها  به حدود ۳۰۰۰ وسیله نقلیه در ساعت نیز رسیده است.

وی افزود: به جهت سفر هموطنان عزیز در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی بخصوص برای زیارت حرم ‌مطهر رضوی (ع)، تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان افزایش خواهد داشت بطوریکه پیش بینی می گردد افزایش ترافیک از عصر روز چهارشنبه ۵ مهر آغاز و تا ساعات اولیه روز دوشنبه ۱۰ مهرماه ادامه می یابد.

منصورکیایی گفت : این افزایش تردد در شروع تعطیلات در محورهای لاین جنوبی بزرگراه (مسیر تهران- مشهد)، و در روز پایانی تعطیلات در محورهای لاین شمالی بزرگراه (مسیر مشهد- تهران) به صورت مضاعف خواهد بود. لذا از هموطنان عزیز درخواست می گردد  با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات  به رانندگی بپردازند تا در این ایام دچار حادثه رانندگی نگردند.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار مجتمع های خدماتی رفاهی درجلوگیری از تصادفات افزود : بیش از ۶۰ درصد تلفات جاده ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که در این بین برنامه ریزی و مدیریت سفر، استفاده بهینه مسافرین از جاذبه های دیدنی و تاریخی شهرهای طی مسیر سفر، بهره مندی از امکانات مجتمع های خدماتی رفاهی در طول راههای استان، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه ای بعد از هر دو ساعت رانندگی در طول سفر از جمله راهکارهای سودمند در  کاهش تصادفات به شمار می آید.

سرپرست اداره کل با اشاره به بهره برداری از سامانه های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان افزود : ۴۹سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی استان به  بهره برداری رسیده  که با نصب این سامانه ها انتظار می رود، میزان قابل توجهی از سوانح رانندگی و تخلف سرعت مجاز در استان کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: هموطنان میتوانند با مراجعه به امکانات متنوع سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ از جمله سایت www.۱۴۱.ir ، اپلیکشین موبایل «همراه ۱۴۱» و دیگر اجزای سامانه؛ به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه ای دوربینهای نظارت جاده ای، وضعیت تردد و هواشناسی محورهای مواصلاتی و... دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.