عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: واقعه عاشورا صحنه تجلی تمام زیبایی‌های انسانی و نماد برجسته عروج ملکوتی و عرفانی انسان از ظلمت زمین است.

عاشورا صحنه تجلی زیبایی‌های انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در حاشیه دسته روی دانش آموزان استان معروف به " احلی من العسل در ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقارن دفاع مقدس و ماه محرم معجونی از ایستادگی، ظلم‌ستیزی و ایثار و شهادت و مردانگی بوده و بی‌تردید می‌تواند در آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان نمادهای ارزشمندی باشد که با اتکا به آن بتوانند برای ایران اسلامی افتخار آفرینند.

وی افزود: ماه عزای حسینی، ماه فداکاری و گذشت، ماه انتشار امر به معروف و نهی از منکر بوده، ماهی که باید از آن درس‌های زندگی را آموخت.

طبرسی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا صحنه تجلی تمام زیبایی‌های انسانی و نماد برجسته عروج ملکوتی و عرفانی انسان از ظلمت زمین است، تصریح کرد: حادثه کربلا اگرچه صدها سال پیش از ما واقع شده، اما بی شک آئینه تمام نمای امروز و فردای ما است.

وی بیان کرد: الگو پذیری و سرمشق گرفتن از رفتار دیگران از ویژگی‌هایی است که به حکم آفرینش در وجود انسان به ودیعه نهاده شده است.

امام جمعه ساری گفت: کودکان و نوجوانان عاشورایی، تسلیم مطلق مقام ولایت امام زمان خود بودند و در راه دفاع از امام و آرمان‌های او تا پای فدای جان پیش رفتند.

وی بیان کرد: تمامی نوجوانان حاضر در کربلا، هنگامی که قصد رفتن به میدان را داشتند، نزد امام حسین (ع) آمدند و از ایشان اجازه گرفتند شهادت در رکاب امام حسین(ع) برای نوجوان دشت کربلا و واقعه عاشورا شیرین‌تر از عسل بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه شهدای نوجوان ما در هشت سال دفاع مقدس از حضرت قاسم(ع) الگو گرفتند، گفت، امروز دانش آموزان باید از حضرت قاسم بن الحسن(ع) الگو بگیرند. سیره زندگی و ولایت پذیری حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برای جوانان و نوجوانان امروز ما الگویی بسیار کامل است که می‌تواند نسل جوان را در طی مسیر صحیح زندگی و مقابله با دشمنان یاری رساند.

وی با بیان اینکه از همه کسانی که در برپایی سوگواره احلی من العسل در سراسر مازندران نقش آفرینی کردند، تقدیر می‌شود، افزود: از دانش آموزان  این آینده سازان ایران اسلامی می‌خواهم تا به وظیفه خود که علم همراه با آرمان، هدف و بصیرت است عمل کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.