یزد - دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: در جامعه امروزی توجه به دو فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر به فراموشی سپرده ‌شده درصورتی‌که به گفته حضرت علی (ع) واجبات که با یکدیگر سنجیده شوند، امربه‌معروف منهی از منکر دریا و واجبات دیگر قطره می باشد .

امربه‌معروف و نهی از منکر استان یزد به فراموشی سپرده ‌شده   است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهارداشت : شهید محسن حججی الگوی بارز تربیت اسلامی است و خون پاک این شهید، فضای جامعه را عطرآگین و غبارهای بر دل‌ نشسته را زدود؛ چراکه کسی که در این وادی بیفتد آن‌قدر نزد خداوند عزیز می‌شود که دریا در مقابل آن قطره می‌شود.  

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از نظر منابع مالی در تنگنا قرار دارد و نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استان است و این فریضه از بزرگترین محورهای اساسی دین مبین اسلام و مساله مهمی است که خداوند متعال همه پیامبران را برای آن برانگیخته است.

میرفخرالدین تصریح کرد: تشکیلات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ستادی است، البته امام خمینی (ره) اعتقاد داشت باید وزارت امربه‌معروف و نهی از منکر ایجاد شود که این نشان‌دهنده اهمیت این فریضه مهم است؛ اما در آن زمان کسی دنبال این قضیه را نگرفت و تا اینکه هرروز که از انقلاب گذشت، احساس کردیم که در داخل انقلاب یک‌چیزی به‌عنوان خوره در حال خوردن انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در بحث آموزش قریب ۷۰۰ نفر شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: ۲۰۰ نفر از اصناف و بازاریان یزد نفر، ۸۰ نفر از شهرستان اردکان، ۱۲۰ نفر از شهرستان ابرکوه، ۲۱۰ نفر از بخش بهمن ابرکوه، ۵۰ نفر از شهرستان تفت و ۳۰ نفر از اداره کل بهزیستی در بحث آموزش شرکت کرده‌اند و در مرکز استان و شهرستان‌های استان حدود ۵۰ برنامه در طول هفته امربه‌معروف و نهی از منکر داشته‌ایم

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان افزود:  هر سال از اول محرم تا پایان دهه اول محرم مراسمات و برنامه‌های متنوعی برای مردم و اقشار مختلف استان اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: طرح لبیک در راستای تبیین امربه‌معروف توسط مبلغان در ماه محرم از مهم‌ترین برنامه‌های صورت گرفته این هفته است که در این طرح بنا براین شد تا مبلغان در راستای فرهنگ‌سازی امربه‌معروف و ذکر مصادیق این فریضه، این مهم را برای مردم تبیین کنند؛ همچنین راهپیمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر پس از نماز جمعه هفته گذشته با تجمع آمران به معروف در تمام شهرستان‌های استان نیز صورت گرفت.

فخرالدینی افزود: فعالیتهای حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید در طول سال تداوم داشته باشد و رسانه ها در تحقق این مهم نقش بسزایی برعهده دارند و در این راستا به زودی برای نخستین بار در کشور گروه خبرنگاران طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر با همکاری و هماهنگی خانه مطبوعات استان راه اندازی خواهد شد.

میرفخرالدین خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی مسئولین فریضتین را فرع می دانند و به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از معاونین در دستگاه های حکومتی انتظار همت مضاعف را دارم، واقعاً انتظار ما از استانداری یزد بیش از این ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.