کرمانشاه- مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در بیانیه‌ای خواستار تجدید نظر دولت در انتخاب استاندار این استان شد.

تجدید نظر دولت در انتخاب استاندار/ وزیر را به مجلس احضار می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای خطاب مردم، با اشاره به بی‌توجهی دولت به ناکارآندی مدیریتی در کرمانشاه و تبعات آن، خواستار تجدیدنظر در انتخاب استاندار این استان شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

مردم شریف و ولایت‌مدار استان کرمانشاه به عنوان نمایندگان شما در خانه ملت ضمن گزارش جریان انتصاب استاندار جدید، مراتب مخالفت خود را با تصمیم دولت اعلام می‌کنیم.

مجمع نمایندگان استان از ابتدای شکل‌گیری مجلس دهم، بیش از ۱۰۰ نامه کارشناسی مبتنی بر نیازها، حقوق و الزامات برنامه‌های توسعه و بودجه کرمانشاه خطاب به رئیس جمهور و وزرای دولت تقدیم کرده است.

 متاسفانه در طول این مدت نه تنها دغدغه‌ای برای ایشان ایجاد نشد، بلکه در طرح‌های کلان ملی همچون راه آهن غرب کشور، منطقه آزاد قصرشیرین، تکمیل سدها و بزرگراه‌ها، ارتقای سهم شاخص‌های استانی بودجه، تصویب احکام کلان برنامه‌ای، تکمیل سدهای در دست ساخت، تامین آب شرب شهری و روستایی در قالب برنامه ششم توسعه، اگر همت نمایندگان استان نبود، تحولات اخیر صورت نمی‌گرفت.

بر این اساس، در هنگام رأی اعتماد به دولت جدید، مراتب با وزیر کشور مطرح شد که انتصاب‌های دولت منجر به افول شاخص‌های مختلف استان شده است و در مواردی همچون بیکاری و آسیب‌های اجتماعی، در بالاترین شاخص ضعف قرار گرفته است.

رحمانی فضلی، ضمن پذیرش ضعف‌های گذشته و موجود، اعلام کرد که مسؤولیت انتصاب استاندار بعدی را بر عهده خواهم گرفت و این اقدام در مشورت با مجمع نمایندگان استان، نمایندگان استان در مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه صورت خواهد داد.

در این راستا مجمع نمایندگان استان فهرستی از افراد ذی‌صلاح با سابقه وزارت در دولت اول آقای روحانی، معاونت وزیر، استاندار، نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و معاون استانداری کرمانشاه(اعم از فرهیخته‌های بومی و غیربومی) و عموما همسو با جریان سیاسی و مدیریتی دولت، به وزارت کشور معرفی کرد، اما متاسفانه با نقض عهد وزیر مواجه شدیم و با هیچ‌یک از مراجع فوق‌الذکر مشورت صورت نگرفت.

بنابراین، مجمع نمایندگان استان به روال ۱۶ ماهه گذشته، ضمن پیگیری فعالانه نیازهای استان و جبران کوتاهی‌های مدیریتی موجود، در دفاع از جایگاه وکالت ملت، نارضایتی خود را از اقدام دولت و عدم رعایت حرمت مردم غیور استان کرمانشاه اعلام داشته و تقاضای تجدیدنظر در تصمیم دولت به لحاظ شرایط خاص استان کرمانشاه را داریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.