مقارن با نابودی آخرین مجموعه از ذخایر سلاح‌های شیمیائی روسیه، مدیرکل سازمان منع تسلیحات شیمیائی از این اقدام مسکو تقدیر و آن را نقطه عطفی در راستای روند خلع سلاح عنوان کرد.

مدیرکل سازمان منع تسلیحات شیمیائی از مسکو تقدیر کرد

به گزارش قدس آنلاین، وبگاه سازمان منع تسلیحات شیمیائی (OPCW) اعلام کرد مدیرکل این نهاد بین المللی در اظهاراتی اقدام امروز روسیه در نابود کردن آخرین مجموعه از سلاح های شیمیائی خود را مورد تقدیر قرار داد و آن را نقطه عطفی در راستای روند خلع سلاح عنوان کرد.

«احمد اوزومجو» (Ahmet Üzümcü) مدیرکل سازمان منع تسلیحات شیمیائی امروز در بیانیه ای با اشاره به انهدام کامل ۳۹ هزار و ۹۶۷ متریک تُن از سلاح های شیمیائی متعلق به روسیه اعلام کرد:

اتمام انهدام سلاح های شیمیائی  روسیه نقطه عطفی در دست یابی به اهداف کنوانسیون تسلیحات شیمایئ به شمار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا به روسیه تبریک میگویم.

لازم به ذکر است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ساعاتی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که آمریکا به تعهداتش در زمینه نابود کردن زرادخانه سلاح های شیمیائی خود عمل نکرده است.

رئیس جمهور روسیه در مراسم انهدام سلاح های شیمیائی این کشور با انتقاد از عملکرد آمریکا در زمینه عدم پایبندی به تعهدات این کشور در نابودی ذخایر تسلیحات شیمیائی واشنگتن گفت: برخلاف آمریکا، امروز آخرین مجموعه از ذخایر سلاح های شیمیائی در روسیه نابود می شود.

«ولادیمیر پوتین» ادامه داد: مسکو به صورت جدّی به تعهدات بین المللی خود درباره عدم اشاعه و نیز کاهش تسلیحات کشتار جمعی عمل کرده است. اما در طرف مقابل و برخلاف تعهدات، آمریکا از نابودی ذخایر خود شانه خالی می کند. روسیه نه تنها به تعهدات خود عمل کرده، بلکه در نابودی سلاح های شیمیائی در سوریه نیز نقش کلید داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.