زاهدان-پنجم مهرماه و ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری با شعار گردشگری پایدار ابزاری برای توسعه است که به این مناسبت زنگ گردشگری در دبیرستان امام حسین زاهدان نواخته شد.

نواخته شدن زنگ گردشگری در زاهدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در دبیرستان امام حسین زاهدان اظهار کرد: مخاطب اصلی ما در گردشگری دانش آموزان هستند و اگر به توسعه هر صنعتی و نهادینه کردن آن در نگاه جامعه بیاندیشیم قطعاً آموزش و پرورش و دانش آموزان بستر خوبی برای این حرکت خواهند بود.

مجتبی میرحسینی ادامه داد: در کشور ما در حوزه فرهنگ سازی برای سفر و گردشگری به خوبی عمل نشده و نتوانسته ایم منزلت دید و بازدید و حکمت سفرکردن را به خوبی تشریح کنیم.

وی با بیان اینکه علما، اساتید و معلمان باید به این حوزه ورود پیدا کنند گفت: امروز صله رحم به عنوان یکی از بحث های گردشگری، روز به روز کمرنگ تر میشود. میرحسینی بیان کرد: نقصان در جهان بینی باعث نقصان در گردشگری است و نیاز به سیاست گذاری بر اساس گستردگی تاثیر و اهمیت گردشگری در کشور می باشد .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: تکیه سفر و گردشگری بر تکامل روح انسان است و با سفر و گردشگری نیازهای روحی برطرف می شود.

این مسئول در بعد اقتصادی گردشگری، حضور گردشگران خارجی را بر تولید ناخالص داخلی بسیار موثر دانست و ادامه داد: هر گردشگری که وارد کشوری میشود هزار و ۲۰۰ دلار ارز وارد آن کشور که برابر با ۳۰ بشکه نفت است و بین ۶ تا ۱۱ نفر ایجاد اشتغال میکند.

وی گفت: گردشگری باعث صلح در جهان و تقویت وحدت خواهد بود و یک حلقه به حلقه های امنیت اضافه میکند. میرحسینی با اشاره به اینکه اگر امروز تروریست وجود دارد به این دلیل است که توریست وجود ندارد، ادامه داد: وجود رشته های مرتبط با گردشگری اهمیت زیادی دارد و باعث ایجاد اشتغال در بین جوانان میشود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ طرح همیار گردشگری را با همکاری آموزش و پرورش اجرا خواهیم کرد. در پایان این مدرسه زنگ گردشگری توسط معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نواخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.