دیشموک- روستای دشتک دیشموک با جمعیتی بیش از ۴۰۰ نفر از محرومیت هایی رنج می برد و مردم روستا از بی توجهی ها، گلایه دارند.

بیکاری و ماهواره خطر جدی روستاهای کهگیلویه‌

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در روستای دشتک دیشموک، مردم  از عمق محرومیت در این منطقه به مسئولان گلایه کردند.

روستای دشتک از توابع دیشموک شهرستان کهگیلویه با جمعیت ۴۱۰ نفری و سکونت بیش از ۸۰ خانوار  با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

قطعی ۲۰روزه آب شرب روستای دشتک

اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در دیشموک، اظهار کردند: متاسفانه بیش از ۲۰ روز که آب شرب آشامیدنی در این روستا وجود ندارد.

شاهین پَرگَر یکی از اهالی این روستا اضافه کرد: ۲۰ روزی است که به گفته مسئولان، آب چاه روستا از سطح استاندارد پایین آمده و ما هم اکنون از داشتن اب کافی، محروم هستیم.

پرگر تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که الان از رودخانه آب را مستقیم برای مصرف روستا انتقال داده و اینکه از لحاظ بهداشتی تمیز بوده یا نه؛ مشخص نیست.

محرومیت جمعیتی قریب۲۲۰۰نفری از شبکه دیجیتالی تلویزیون

محمد زمان شفیعی راد در این رابطه اظهار کرد: روستای دشتک و چند روستای حومه از جمله لیراب، تنگ تی، تنگ سوخته، باغکلک، چنگل و موردراز؛ با جمعیتی بیش از ۲ هزار و دویست نفر همچنان از داشتن شبکه تلویزیون دیجیتالی محروم هستند که این امر باعث سوق دادن اهالی روستا به سمت استفاده زا ماهواره خواهد بود و خطر بسیاری جدی به ویژه برای جوانان است.

دهیار دشتک گفت: ۲ شبکه از ۴ شبکه تلویزیون دشتک، در بسیاری از اوقات خراب و موقع پخش فوتبال که نیاز مبرم مردم ورزش دوست این منطقه است، قطع هستند.

وی، از صداوسیمای مرکز استان خواهش کرد که نسبت به نصب شبکه دیجیتال در این روستاها اقدام شود.

شفیعی راد بیان کرد: این روستا البته دارای خانه بهداشت و همچنین دو مدرسه ابتدایی؛ که قریب ۷۰ دانش اموز ابتدایی در دو مدرسه ۱۵ خرداد و شهید ستاری دشتک به تحصیل می پردازند.

دهیار روستای دشتک، محرومیت روستا از خطوط تلفن ثابت را از دیگر مشکلات منطقه عنوان و متذکر شد: در این منطقه خطوط ماهواره ای پیش بینی شد که متاسفانه پاسخگو هم نیست.

بیکاری نیمی از افراد روستای دشتک

شفیعی راد با بیان اینکه، این روستا یک منطقه مهاجرپذیر است، گفت: البته بیش از ۲۰۰ آقا و خانم در این منطقه محروم بیکار بوده، که باتوجه به آمار جمعیتی؛ تقریبا نصف روستا در انتظار شغل هستند.

دهیار روستای دشتک منبع درآذمد مردم روستا را کشاورزی بصورت دیم و دامداری و البته " یارانه" ذکر و تشریح کرد:  کشک، روغن حیوانی و دوغ از محصولات بومی و سوغاتی روستا هستند.

شفیعی راد با بیان اینکه، یک زمین خاکی در روستای دشتک وجود دارد و  این روستا در مرکزیت بیش از ۲۵ نفر جمعیت است، نیاز با امتیاز چمن به ویژه چمن مصنوعی بصورت جدی احساس می شود که از نماینده مجلس درخواست مساعدت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.