تبریز- وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران محور و مرکز ثقل قدرتمند منطقه خاورمیانه باتجربه ۳۹ ساله است و با تکیه بر اراده مردم موفق بوده‌ایم و بازهم موفق خواهیم بود.

ایران محور و مرکز ثقل قدرتمند خاورمیانه است/ با تهدیدات ۳۹‌ساله آمریکا مواجهیم

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی اظهار کرد: عاشورا عصاره زندگی و تجلی فداکاری ایثار، حب و عشق، وصال است؛ ما با خداوند و ائمه عهد و میثاق بسته‌ایم که رهروی صدیقی برای راه ائمه اطهار (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه همه باید بدانیم تعهد داریم و به تعهداتمان پایبند باشیم، افزود: چهار سال قبل جبارزاده را معرفی کردیم که با لطف خدا و همکاری و همدلی همه مسؤولان، کمک مردم و هدایت‎های نماینده ولی فقیه با نیت خالص و گام‌های استوار در جهت اهداف ترسیم‌شده دولت در استان تلاش کرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌هایی که صورت دادیم، استان آذربایجان‌شرقی را در انجام مأموریت‌های محوله دولت موفق می‌دانیم.

وی ادامه داد: جبارزاده در حوزه تعامل، پیگیری و رعایت اصل اعتدال در استان موفق بود، همین موفقیت‌ها موجب شد که رئیس جمهور به دولت پیشنهاد کند تا ایشان در جایگاه معاونت سیاسی وزارت کشور حضور داشته و در انتخاب استانداران، فرمانداران احزاب و سایر نقش‌های خطیر و حساس این معاونت ایفای نقش کند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه خدابخش نیز از استانداران موفق بوده و در رعایت اعتدال و ایجاد نشاط و شادابی موفق بود، افزود: اولویت و ترجیح ما انتصاب استاندارانی است که با آنها کار کردیم و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را می‌دانند تا وقتی مستقر شدند امور را به سرعت پیش برند.

وی تصریح کرد: توفیق وی به همکاری و همدلی همه بستگی دارد و امیدواریم از راهنمایی‌ها و هدایت‌های حجت‌الاسلام آل‌هاشم برخوردار باشند؛ نمایندگان استان نیز، بسیار دلسوز و مؤثر در سطح ملی و استانی هستند و امیدواریم وحدت و همدلی خود را ادامه دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سیاست‎های ما با توجه به مواردی است که رئیس جمهور ابلاغ کرده و ابلاغ پیوست برنامه‌ها را در برنامه داریم، کماکان اقتصاد مقاومتی در اولویت اول دولت قرار دارد و ما باید به هر وسیله و اقدامی راهبردهای آن را نسبت به شرایط پیش بریم و با حمایت‌های رهبری به جایگاه‌های روشن، مؤثر و مفید برسیم.

این مسؤول، ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را اولویت دوم دولت خواند و گفت: آذربایجان‌شرقی از این نظر جزء استان‌های موفق به شمار می‌رود.

وی افزود: بحث امنیت به عنوان بستر و زیرساخت همه فعالیت‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ در این استان هم این بستر باید تقویت شود تا بتوانیم برای مردم احساس آرامش معقول و منطقی و مستمر ایجاد کنیم.

رحمانی‌فضلی بر لزوم تقویت احزاب، صیانت از آزادی‌های فردی و برگزاری انتخابات قانونی تأکید و تصریح کرد: در حوزه فرهنگی معتقدیم هویت ما هویت اسلامی و انقلابی است و باید از هویت و علت وجودی خود با جدیت و تدبیر حمایت و صیانت کنیم و همه امکانات را پای کار آوریم.

وی از صحبت‌های خود یادآور شد: بالاترین سقف امنیت را در منطقه داریم؛ اگرچه با بالاترین تهدیدها هم که ۳۹ سال است از طرف آمریکا ادامه دارد مواجهیم. 

وزیر کشور ادامه داد: تشکیل گروه‌های انحرافی داعش، القاعده و طالبان و تهدیدات مرزی همه به خاطر این است که دنیای اسلام به حریت نرسد؛ ما محور و مرکز ثقل قدرتمند منطقه خاورمیانه با تجربه ۳۹ ساله هستیم و با تکیه بر اراده مردم موفق بوده‌ایم و بازهم موفق خواهیم بود و این اراده خداوند است که دین خود و مردم مسلمان را موفق کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.