۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 565823

گیلان - ورود یک توده هوای پرفشار و باران زا به نواحی شمالی کشور سبب شد تا در نخستین دهه از فصل پاییز و ماه محرم شاهد کاهش محسوس دما ، بارش شدید باران و روشن کردن بخاری‌ها در شهرستان مرزی بندر آستارا باشیم.

بخاری‌ها در آستارا  روشن شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هواشناسی گیلان ،فردین فرتوت نیا ، رئیس اداره هواشناسی شهرستان مرزی بندر آستارا در مصاحبه با ایسنا منطقه گیلان اظهار کرد : با توجه به ورود این جبهه ، از عصر روز سه شنبه تاکنون ( صبح پنج شنبه ۶ مهرماه) بالغ بر ۱۳۲.۲ میلی متر باران در سطح شهرستان باریده است.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت شاهد کاهش ۱۲ درجه‌ای دما بوده‌ایم ، ادامه داد : دمای شهرستان از ۲۶ درجه بالای صفر در روز سه شنبه به ۱۴ درجه بالای صفر کاهش یافته است که سبب شد تا شهروندان بخاری ها و سیستم ها گرمایشی منازل خود را روشن کنند.

فرتوت نیا رطوبت نسبی ثبت شده در ایستگاه سینوپتیک شهرستان را حداکثر ۹۸ درصد و حداقل ۹۱ درصد برشمرد و افزود : سرعت وزش باد در این مدت حداکثر ۳۶ کیلومتر بر ساعت بود که خوشبختانه هیچ خسارتی را در پی نداشت.

وی با اشاره به تداوم بارندگی پراکنده و رگباری باران در دو روز آینده ، اضافه کرد : در حال حاضر وضعیت دریا مواج می‌باشد و این وضعیت برای هرگونه فعالیت صیادی و دریانوردی نامساعد است.

همزمان با صدور اخطارهای سازمان هواشناسی و همزمان با نخستین ساعات بارش باران در سطح شهرستان ، جلسات مجزای ستاد بحران شهرستان در فرمانداری و شهرداری بندر مرزی آستارا تشکیل و تدابیر لازم برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی اندیشیده شد.

در پی این بارش ، برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های مناطق ساحلی ، شهرک عباس آباد و شهرک نصیرنیا دچار آبگرفتگی شد و سطح آب رودخانه مرداب ، ویرمونی و آستاراچای بالا آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.