یاسوج - رئیس نهاد رهبری نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه فقط شیعیان نسبت به قضیه ی میانمار موضع می گیرند به خاطر نفوذ فرهنگ عاشورایی در دلهای آنهاست.

موضع گیری شیعیان نسبت به جنایات میانمار به خاطر فرهنگ عاشورایی است

حجت الاسلام و المسلمین مقدم، رئیس نهاد رهبری نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه با خبرنگار قدس آنلاین ضمن محکومیت جنایات زورگویان غربی نسبت به واقعه ی میانمار گفت: اینکه فقط شیعیان نسبت به قضیه ی میانمار موضع می گیرند به خاطر نفوذ فرهنگ عاشورایی در دلهای آنهاست.

وی افزود: عاشورا به شیعیان بصیرت داد و این موجب شده که نه فقط نسبت به میانمار بلکه نسبت به تمامی کشورهایی که مورد ظلم قرار می گیرند، به دادشان برسد و آنها را تنها نگذارند.

رئیس نهاد رهبری نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان ضمن توجه به منبرهای ماه محرم و صفر برای ایجاد رشد فکری جوانان اظهار کرد: اگر انسان ها برای ایجاد آرامش بخواهند که در کنار یکدیگر باشند، باید فرهنگ محرم زنده باشد که این ابتدایی ترین نیازهایی است که محرم و عاشورا برآورده خواهد کرد.

وی گفت: روضه اوج سخنرانی است و نباید فراموش کرد که هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال که از عمر دین اسلام  می گذرد، همین روضه ها و منبرها و گریه هاست که تولید انسانیت کرده است و معرفت آدمی را تقویت کرده است.

حجت الإسلام مقدم در پاسخ به اینکه چگونه باید روحیه ی عاشورایی را حفظ کرد ابراز داشت: ما باید عاشورا را در طول سال تسری بدهیم و این نباید فقط در محرم خلاصه شود بلکه با ایجاد هیأت های هفتگی و حتی در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی آن را ایجاد و حفظ کرد.

این مسئول ادامه داد: ما می توانیم در فضاهای مجازی به اصطلاح غلط، هیأت های مجازی داشته باشیم چرا که کسی که یک کلیپ خوب، یک مطلب خوب، یک کلام زیبا را می خواند یا می بیند، به علت ایجاد اثرگذاری و کارآمدی، از حالت مجازی خارج شده و این عین حقیقت خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه های استان با تذکر این نکته که در کنار همه موارد گفته شده تبلیغ چهره به چهره بیشترین اثر را دارد اعلام کرد: ما باید در سطوح مختلف کارهای شبکه ای و گروهی را ایجاد نماییم و سعی کنیم که گستره ی عظیمی از مردم را مخاطب خودمان قرار دهیم و این با تلاش و همت اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطر نشان کرد: تحملان را باید افزایش دهیم همانطور که امام حسین (ع) تحمل بالایی در جذب افراد مختلف به خرج دادند و اشخاصی همچون حر، ضحتک شرقی، حبیب ابن مظاهر، هرثمه، زهیر ابن عثمانی را جذب مرام اهل بیت کرده است.

ایشان ضمن انتقاد صریح از مدعیان بصیرت در عصر فعلی اعلام کرد: خیلی از افراد به علت جاهل بودنشان نهایتا می توانند ۱۰ درصد جاذبه داشته باشند و این به ضرر دین و انقلاب است. آیا همین اشخاص تحملشان در برابر نقدها بالاست؟ ما اگر گستره ی مخاطبین را پیدا کنیم، نخبگان را هم جذب خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از سرداران سپاه اصفهان نقل می کرد که من به خاطر برخورد زیبای یک شخصی در مسجد و با دادن یک سیب  نگاهم به زندگی عوض شد و طعم محبت و مهربانی را آن لحظه چشیدم و وقتی دیدم دین اسلام می تواند به همین سادگی مهربانی را تبلیغ کند، دینم را محکم تر از قبل حفظ کردم.

حجت الاسلام مقدم در پایان گفت: انقلابی بودن را باید از محرم و آقا ابا عبدالله الحسین فرا گرفت و باید امروزی زندگی کرد و نیاز مخاطب فعلی را با جان و دل درک کرد و به افزایش گستره ی مخاطبین و جذب نخبگان و عموم مردم به دین اسلام و انقلاب کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.