سنندج- امام جمعه سنندج گفت: واقعه تلخ کربلا برای تمامی مسلمانان دنیا مایه غم، اندوه و ناراحتی بوده و هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود و مردم استان کردستان نیز بی‌نهایت به حضرت امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) ارادت دارند.

واقعه تلخ کربلا برای شیعه و سنی مایه "غم، اندوه و ناراحتی" است

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت‌وگویی ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) نوه حضرت رسول‌الله(ص) بوده و هر کسی که به پیامبرخدا ایمان داشته باشد برای واقعه کربلا ناراحت، دلتنگ و غمگین است.

وی گفت: شهادت امام حسین(ع) برای همه مسلمانان مایه غم، اندوه و ناراحتی است و با اشک چشم نباشد، دل‌های مسلمانان و عاشقان تسکین پیدا نمی‌کند.

امام جمعه سنندج با اشاره به عظمت و بزرگواری حضرت امام حسین(ع) تصریح کرد: واقعه تلخ کربلا برای تمامی مسلمانان دنیا واقعه‌ای دردناک، ناراحت‌کننده و تاسف‌آور است و دل و زبان هیچ‌ فردی توانایی بیان این ناراحتی را ندارد و هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: ای کاش این اتفاق ناگوار واقعه کربلا در تاریخ ثبت نمی‌شد و هیچ‌وقت در بین عالم اسلامی اتفاق نمی‌افتاد و امیدوارم خداوند متعال انتقام امام حسین(ع) را از آن بی‌رحمان و ظالمان که نسبت به ثلاله پاک حضرت رسول اکرم(ص) چنین کار زشت و ناشایستی را انجام دادند، بگیرد.

ماموستا خدایی افزود: امیدوارم همه مسلمانان بتوانند وظیفه عزاداری خود را به شیوه احسن انجام دهند و خداوند متعال نیز به همه عزاداران واقعه کربلا صبوری بدهد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امام شافعی درباره عظمت حضرت امام حسین(ع) بیت‌های فراوانی فرموده است، خاطر نشان کرد: مردم استان کردستان و اهل‌سنت شافعی‌مذهب بی‌نهایت به حضرت امام حسین(ع) و اهل‌بیت ارادت دارند و برای واقعه تلخ کربلا تأسف می‌خورند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.