رشت- معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشوربا اشاره به اینکه اشخاص زیادی برای حفظ انقلاب و آسوده زیستن مردم به جنگ رفتند و بدون سر بازگشتند گفت: دیدن و چشم‌ پوشی کردن از فساد گسترده اداری در کشور جایز نیست.

چشم‌ پوشی از فساد گسترده اداری در کشور جایز نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین توانایی صبح امروز در همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر با عنوان "طلایه داران، یاوران و یادآوران" در رشت اظهار داشت: استان گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها در انجام برنامه‌های فریضه امر به معروف موفق بوده است‌.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه بحران جمعیت در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: خداوند روزی تمام بندگان خود را می‌رساند و نباید مشکلات مالی را علت اصلی اجتناب از فرزندآوری دانست‌.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های امر به معروف باید فراهم شود بیان داشت: امروزه به‌صورت متعدد از آزادی‌ها مدنی، حقوق بشر و حقوق شهروندی صحبت می‌شود و ارتباطات در جهان گسترده شده است.

توانایی با بیان اینکه باید چارچوب تکریم و احترام به مردم تذکر داده شود عنوان داشت: پیامبر با کودکان به‌صورت کودکانه رفتار می‌کرد و رفتار آمران به معروف نیز باید با توجه به سن و مسائل مختلف تنظیم شود.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه بیشترین بیلبوردهای امر به معروف در استان گیلان و شهر رشت نصب شده است گفت: تبلیغات بسیار موثر است و امروزه از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده می‌شود و تبلیغات در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید به‌روز شود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اعلام داشت: می‌توان از ادبیاتی جدید در زمینه امر به معروف استفاده کرد و در این راستا می‌توان از ادبیات اصیل ایرانی مانند اشعار حافظ و سعدی استفاده شود.

توانایی، امام حسین (ع) را مظهر عطوفت و رحمت بیان کرد و بیان داشت: امام حسین (ع) حتی در گودال قتله‌گاه زمانی که شمر برای قتل او به گودال وارد شد به شمر تذکر داد که دنیا و آخرت خود را با اعمالش تباه نکند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اعلام اینکه حتی اگر فرد اشتباه کرده باشد باید در ابتدا با تکریم به او تذکر داده شود تصریح کرد: قطعاً به‌کار بردن ادبیات زیبا و خوشایند تاثیر بیشتری در زمان تذکر دادن به فرد دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه شهید محسن حججی دارای نگاهی نافذ بود که در آن مظلومیت، صلابت و اقتدار دیده می‌شد بیان داشت: شهید حججی الگوی پرهیزکاران، متقیان و خوبان عالم هستی شد.

توانایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نظامی اسلامی و دینی است و اشخاص زیادی برای حفظ انقلاب و آسوده زیستن مردم به جنگ رفتند و بدون سر بازگشتند عنوان داشت: دیدن و چشم‌پوشی کردن از فساد گسترده در کشور سخت است.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه قانون حمایت از آمران به معروف در کشور وجود دارد و در شعبات دادگستری به‌صورت ویژه و بدون نوبت به کار آمران به معروف رسیدگی می‌شود گفت: قانون آمران به معروف از اشخاصی که به اسم امر به معروف به آنان توهین شده است حمایت می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.