خرم آباد- استاندار لرستان گفت: موانع سرمایه‌گذاری در لرستان باید برطرف شود.

لزوم برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاری در لرستان/ مدیران باید ریسک‌پذیر باشند

به گزارش قدس آنلاین، سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم، اظهار داشت: اگر امروز امنیت و فضایی برای نشستن داریم،  بخاطر امنیتی است که خون‌های پاک شهدا ایجاد کرده و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: شرکت در مراسمات مهم است و توصیه شده که به فلسفه و هدف قیام امام حسین(ع)  را مطالعه کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به فرمایشات شهید مطهری در خصوص قیام امام حسین(ع) عنوان کرد: سه علت برای قیام ایشان وجود دارد که اولین آن عدم بیعت امام با یزید است.

خادمی گفت: امام تن به ذلت و خلافت او نداد و قیام کرد و در این مرحله امام بعنوان مدافع عمل کرده و قیام وی قیام دفاعی است.

وی افزود: دلیل دوم دعوت است که هزاران نامه از کوفه آمده و مردم اعلام آمادگی کردند که حجت بر او آشکار شده است.

استاندار لرستان عامل سوم قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: این عامل از هر سه عامل قیام مهم‌تر بوده و امام در این علت نقش تهاجمی دارد و شروع کننده است.

خادمی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف و ارزش در قیام او امر به معروف نهی از منکر است و هر چند ارزش بالایی داشت اما امام بود که به این اصل ارزش داد و ارزش آن‌را افزایش دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه ما بعنوان یک نظام عمل می‌کنیم و مجموعا تحت حاکمیت جمهوری اسلامی هستیم، تصریح کرد: طبق این امر مفهومی داریم که آن‌را بعنوان سیستم می‌شناسیم.

خادمی گفت: همه نظام برای رسیدن به یک هدف واحد کار خود را انجام می‌دهند و هر کدام مکمل دیگری هستند.

وی با اشاره به اینکه این سیستم از نوع اجتماعی است، گفت: ارتباط بین اعضای آن ارگانیک است و بنابراین اگرقطعه‌ای کار نکند مابقی قطعات نیز از کار می‌افتد.

استاندار لرستان ادامه داد: اگر این نگاه سیستمی برقرار شود اولین خروجی آن ایجاد همدلی، انسجام و همکاری است.

خادمی به حذف نگاه بخشی و داشتن نگاه جمعی تاکید کرد و یادآور شد: مدیران در تمام‌ مسائل استان مسوول هستند و باید احساس مسوولیت در برابر تمامی مسائل استان حاکم شود.

وی عنوان کرد: در هماهنگی و اجرا  سیستمی همه باید فهم درستی داشته باشد و افرادی به کار گرفته می‌شوند که هماهنگ باشند و نوع آن‌را بپذیرند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه جز راه همکاری راه دیگری نداریم، تصریح کرد: با وجود حجم زیاد مشکلات و منابع کم حل مشکلات با همکاری با ذی نفعان محقق شده و به جلو می‌رود و این امر سیاست کار ما است.

خادمی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما بهبود فضای کسب و کار و حمایت سرمایه‌گذار، رفع موانع و تسهیل سرمایه‌گذاری است و در این زمینه احترام باید زنده شود و دست به دست هم دهیم تا این مقوله ترویج و تشویق شود.

وی با بیان اینکه اگر ما فرش قرمز پهن نکنیم و امور را به دست کارشناس بسپاریم درست نیست، خاطرنشان کرد: ما حق نداریم اختیارات خود را دست کسانی دهیم که مسوولیت ندارند و مدیران باید در این امر توجه کنند.

استاندار لرستان یادآور شد: سرمایه‌گذار وقتی وارد شهری می‌شود همه باید از او حمایت کنند تا تشویق شود.

خادمی با اشاره به تلاش دستگاه‌ها برای جذب منابع ملی عنوان کرد: لرستان پهناور است و کمبود منابع دارد، لذا راهی نداریم جز اینکه از ۸۰ درصد بودجه جاری سهم خود را بگیریم.

وی اظهار داشت: ردیف‌های متمرکز قابل دریافت را باید خارج کرده و در پایان سال ارزیابی کنیم و هر دستگاه موظف است سهم استان را بگیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ریسک کردن مدیران باید اولویت باشد، گفت: مدیران نباید ترسو باشند تا حقوق مردم محقق شود و ریسک‌پذیری و تصمیمات بزرگ گرفتن لازم است تا به اهداف برسیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.