گچساران- تودیع و معارفه شهردار گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

شهردار گچساران تودیع و معارفه شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، روز پنجشنبه جلسه شورای اداری گچساران در فرمانداری با حضور نماینده گچساران و باشت ، فرماندار گچساران ، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  و طیف های مختلف سیاسی و نظامی با محوریت تودیع شهردار سابق اردلان زینال زاده و معارفه  مسعود ظفری شهردار گچساران برگزار شد .

در این جلسه  غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران و باشت گفت: در 4 سال گذشته مدیریت سنگینی از کار در شهرستان دوگنبدان داشتیم ، در دوره های قبل که خدمت آقای قاضی فر سوال کردم که اعتبارات شهرداری چقدر است عددی را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد .

وی افزود : فرسودگی بیش از حد شهر و نبود مدیریت جامع منابع و اجرای برنامه های شهری و نبود یک افق خوب برای آینده ی شهر دوگنبدان در شاخص های سرانه ای معضلی بود .

تاج گردون با اشاره به سلایق مختلف در گچساران ، بیان کرد: خوشبختانه عقیده ها و سلایق مختلفی در شهر دوگنبدان وجود دارد که مدیریت این سلایق ، برای امور شهر مدیریت بالایی نیاز دارد، خوشحالم از اینکه تمامی سختی ها و تمامی افراد در شهر توانستند با هم کار بکنند و شهر ی نسبتا مطلوب داریم.

تاج گردون افزود: شورای محترم دوره ی چهارم که من همیشه گفته ام باید از آنها تشکر کرد که خیلی خوب کار کرده اند.

وی تصریح کرد: امروز عدد 60 میلیارد تومان در مقایسه  با عدد یک میلیارد تومان عدد قابل توجهی است و قابل مقایسه نیست .

وی با اشاره به مقیاس کارها در دوگنبدان بیان داشت: مقیاس کارها تغییر کرده است تخریب 8 یا7 باب منزل در بافت فرسوده تغییر کرده است و به 100 یا 200 باب رسیده است ، بازسازی یک صد ساختمان به یک هزار ساختمان تغییر کرده است ، وقتی این تغییرات را نگاه می کنیم می بینیم که در این شهر نمی شود براحتی کار بزرگ با مقیاس بزرگ کار کرد سینه ی بزرگی ، تدبیر و مدیریت نیاز دارد.

پژمان نیک اقبالی

در ادامه پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضهار داشت: ما در جلسه تودیع و معرفه شهردار چرام و دهدشت در چند روز گذشته مواردی را عرض کردیم که رسانه ای هم شد و دیگر به آن مطالب نمی پردازیم .

پژمان نیک‌اقبالی افزود: جامعه ایران به سمت شهر نشینی پیش می رود که در صد شهر نشینی در کشور در حال افزایش است و در استان کهگیلویه و بویراحمد آمار همین را نشان می دهد.

وی بیان داشت: ما در این دولت حدود 52 درصد جمعیت شهری داشتیم و 48 درصد جمعیت روستایی داشتیم و اکنون 54 درصد شهری و 46درصد جمعیت روستایی داریم و حال که در شرایطی هستیم که عمدتا روستاییان ما به سمت شهر می روند ، دولت هم روی این نکته حساسیت زیادی دارد و این یعنی اینکه ما در یک روستا آب و برق و گاز و زیر ساخت ها را آماده کرده ایم ولی هنوز مهاجرت از روستا به شهر وجود دارد و شاید دلیلش اشتغال در روستاها باشد.

پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به وضعیت ویژه گچساران گفت: در گچساران وضعیت ویژه تر است حدود 80 درصد جمعیت شهری است و این نشان دهنده این است که در جایی دیگر باید به بحث مسائل شهری و شهر نشینی بپردازیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیاد داشت: در  سال 92 کل بودجه اعتباری ما در 17 شهر استان 53 میلیارد و 800 میلیون تومان بود و در سال 96 به 193 میلیارد تومان رسیده است که حدود 256 درصد رشد داشتیم.

مسعود ظفری و اردلان زینال زاده

در پایان جلسه شورای اداری، مسعود ظفری شهردار جدید گچساران  با بیان اینکه خوشحالم که افتخار خدمت به مردم شریف دوگنبدان نصیب من شده است، اظهار کرد: به طورکلی اگر قصد ماندگاری داشته باشیم و با فراز و فرودهای تاریخ از بین نرویم باید همیشه ماندگار باشیم و این ماندگاری  در گرو خدمت به مردم است.

وی افزود: اگر نگاه ما معطوف به خدمت‎‌رسانی باشد ماندگاری ما نیز تضمین است و اگر قصد داشته باشیم برای همیشه در حافظه تاریخ و ذهن پاک مردم ماندنی باشیم باید خدمت کرده و خادمی راستین باشیم.

شهردار دوگنبدان گفت: اینجانب در طول تصدی مدیریت شهرداری با تشکیل اتاق فکر از تمامی اقوام و اقشار مختلف بهره‌های لازم را خواهم برد به طور کلی سیاست‌های که سرلوحه کار قرار خواهد داشت عبارتند از قانون‌مندی، تعامل و رضایت‌مندی که نتیجه آن دوگنبدانی مشارکت‌جو و شهری پر از امید می‌شود.

ظفری افزود: تلاش من و همکاران در شهرداری این است که این مسئولیت را به نحو صحیح به انجام رسانده و رویکردی پیش‌روی ما به جای مدیریت سنتی، حکمروایی خوب شهری که همان اداره مردمی شهر است.

وی  آموزش شهروندان و آموزش مدیران و کارکنان ادارات خدمات‌رسان را از دیگر برنامه‌های آتی خود عنوان کرد و گفت:  در سیستم مدیریتی شهروندمدار شهروندان باید از آموزش‌های لازم برخوردار باشند.

ظفری با اشاره به درامدهای پایدار شهرداری‌ها عنوان کرد: در این خصوص امروزه شهرداری‌های موفق شهرداری‌های هستند که به سمت درآمدهای پایدار می‌روند که در این خصوص برنامه‌های خاصی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.