یاسوج- دو و میدانی کار کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه همیشه در مسابقات و مواقع سخت زندگی به امام رضا (ع )توسل کردم گفت: این استان در رشته پرتاب نیزه قطب کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد قطب پرتاب نیزه ایران است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صادق خادمی دو و میدانی کار کهگیلویه و بویراحمدی از سال ۸۶ در رشته پرتاب نیزه شروع به فعالیت کرده است و در دانشگاه رشته تربیت بدنی تحصیل می کند.

وی از نحوه ورودش به این رشته ورزشی چنین گفت: وقتی وارد این رشته ورزشی شدم، مربی بنده آقای محمدی تشخیص دادند که از لحاظ جسمی مناسب این  ورزش هستم و پله های ترقی را یکی پس از دیگری به کمک مربی ام طی کردم تا به وضعیت امروزی رسیدم.

خادمی نقش مربی اش را در پیشرفت وی در این رشته ورزشی پررنگ دانست و در این باره گفت: ازسال ۸۶ که این رشته ورزشی را شروع کردم وی برای بنده زحمت زیادی کشیدند.

از وی در مورد مسابقاتی را که سال جاری پشت سر گذاشته است سوال کردیم و در جواب گفت: امسال مسابقات آغاز فصل کشور در شیراز برگزار شد که مقام اول را با رکورد ۷۱/۸ کسب کردم و در همین مسابقات دچار آسیب دیدگی ربات از ناحیه کشاله پا شدم.

خادمی در خصوص رکورد آسیا و المپیک صحبت کرد و افزود: سه هفته پیش مسابقات دانشجویان آسیا بود که در این مسابقات ورزشکار چین تایپه که در سال ۸۹ رقیب بنده بود رکورد ۹۱ متر را پرتاب کرد و رکورد جدیدی را در آسیا ثبت کرد.

وی ادامه داد: رکورد المپیک نیز ۹۸ متر است که با رکورد من فاصله زیادی دارد و در تمرینات تمام تلاشم را بکار می بندم که حد نصاب ورودی المپیک را کسب کنم.

خادمی از نقش خانواده در موفقیتش در این رشته چنین گفت: از آنجایی که من در خانواده ای ورزشی بزرگ شده ام خیلی به موفقیت من کمک کرده اند. بعضی مواقع خواستم کناره گیری کنم که با مخالفت خانواده رو به رو شدم و برادرم در رشته کاراته فعالیت دارند و سه خواهر دارم که والیبالیست هستند.

این قهرمان هم استانی مهمترین مشکل ورزشکاران استان را مشکلات مادی دانست و افزود: در این استان که قطب ورزش دومیدانی در رشته پرتاب نیزه است اسپانسر و حمامی مالی وجود ندارد و بعضاً برای خرید یک جفت کفش پرتاب بیش از یک میلیون تومان باید هزینه کنیم که برایمان سنگین است.

قهرمان پرتاب نیزه ایران هدفش را جابجا کردن رکورد ایران عنوان کرد و گفت: فاصله ام با رکورد تیم ملی ۴ متر است که با تمرینات سخت و مداوم بتوانم این رکورد را بزنم و عضو تیم ملی شوم برای مسابقات آسیایی سال آینده افتخاری برای میهن عزیزم کسب کنم.

خادمی گفت: ۱۰ سال است که تمام وقتم را صرف این رشته کردم و صبح و عصر تمرین کرده ام و توانایی دیگری به انجام شغل دیگری ندارم؛ از مسؤلین تقاضا دارم که ما را حمایت کنند تا در این رشته افتخار آفرین باشیم.

وی الگویش را در ورزش دو میدانی مهدی روایی«رکورد دار اسبق پرتاب نیزه ایران از یاسوج» عنوان کرد و گفت: زمانیکه به مدرسه میرفتم همیشه ساعت آخر کلاس نمی رفتم و خودم را به تمرینات این قهرمان هم استانی می رساندم که پرتاب هایش را ببینم.

خادمی جایگاه استان را در این رشته چنین شرح داد که یکی از قطب های پرتاب نیزه در ایران است هم در رده نونهالان و نوجوانان. بنده نیز رکورددار جوانان ایران هستم و رکوردار نونهالان و نوجوانان هم از استان ما هستند.

از خادمی سوالات کوتاهی پرسیدیم که اولین پاسخی به ذهنش می رسد برایمان بگوید:

پدر و مادر؟ فوق العاده.

سامان پاکباز(دارنده مدال نقره پرتاب وزنه پارالمپیک ریو)؟ ورزشکار فوق العاده مثبت و پر تلاش که انگیزه خوبی به ما داده اند برای تلاش با وجود اینکه معولیت دارند.

سحر ضیایی(نایب قهرمان مسابقات کشورهای اسلامی)؟ ورزشکار با اخلاق و مستعد.

امام رضا(ع)؟ همیشه در مسابقات و مواقع سخت زندگی به امام رضا (ع )توسل کردم وهمچنین جد خودم بی بی خاتون از نوادگان امام رضا(ع).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.