یاسوج- امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: شهید حججی را باید «ذبیح الله» نام نهاد چرا که او به طرز فجیعانه ای شهید شد و این یادآور این است که هنوز در جامعه چنین افراد جان بر کفی هستند که بخواهند جانشان را فدای اسلام و انقلاب بکنند.

شهید حججی را باید «ذبیح الله» خواند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام حسینی صدر در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج ضمن اشاره به حادثه ی قیام امام حسین (ع) عنوان کرد:‌ شهادت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) خفقان آن زمانه را شکست و فرصت نقد را در جامعه به وجود آورده بود.

وی گفت:‌ امام صادق (ع) در روایتی فرمودند که فرشتگان به نزد خداوند رفته و بسیار گریستند و ناراحت بودند از اینکه خداوند امام حسین (ع) را به حال خودش رها کرده تا او را شهید کنند که در جواب اینان خداوند فرمودند  منتقمی خواهد آمد که خون حسین (ع) را خواهد گرفت و این از رحمت اسلام است که با فاسدان خیلی سخت برخورد کند.

حجت الإسلام حسینی صدر ضمن تذکر این نکته که دفاع مقدس همان راه عاشوراست گفت: تقارن هفته ی دفاع مقدس با قیام سرور و سالار شهیدان بسیار آموزنده است و این به ما می فهماند که این دو قیام وقایعی به هم نزدیک اند.

امام جمعه شهر یاسوج یکی از مسائل بسیار مهم دنیای اسلام در حال حاضر را میانمار خواند و خاطر نشان کرد:‌ در جنوب شرق آسیا کشوری مورد ظلم و ستم واقع می شود که به بیانی حدود دو میلیون مسلمان در میانمار وجود دارد که به دستور راهبان بودا قتل عام می شوند.

وی اضافه کرد:‌ دستور کشتار دسته جمعی مسلمانان میانمار که از سال ۲۰۱۱ توسط یک راهب بودایی به وقوع پیوست موجب شد که حادثه ای کم نظیر در تاریخ بوجود بیاورند. آنها را زنده زنده می سوزانند. در ملأ عام به زنان تجاوز می کنند، دسته جمعی به دریا می اندازند. در مرزها با تیر مستقیم مورد هدف قرار می دهند. این راهبان حقوق مسلم ابتدایی اینها را نمی دهند. حق حیات ندارند و بی شناسنامه اند و خانه شخصی ندارند و حق تحصیل از آنها گرفته شده است.

حسینی صدر اعمال رژیم صهیونیستی در میانمار را همان کارهای مورد اعمال در فلسطین اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل ایجاد این کشتار و قتل عام گروهی در میانمار این است که آنجا یکی از مناطق غنی نفتی در جنوب شرق آسیا است. 

این مسئول افزود: همان طور که قدرتمندان به دنبال این هستند که تنگه هرمز از دست مسلمانان خارج شود چرا که ۸۰ درصد نفت دنیا از آنجا می گذرد و طبق بیانی بیش از ۵۰ هزار کشتی از آن تنگه عبور می کنند، در میانمار هم به دنبال منافع خود و به دست گرفتن نفت برای خارج کردن این قدرت عظیم از دست مسلمانان هستند.

وی ابراز داشت: دلیل دیگر این کشتار، قضیه ی تخریب مجسمه ی بودا توسط طالبان در افغانستان است که اینها به دنبال انتقام اند و اینطور بی رحمانه به مردم مظلوم و خداجو حمله می کنند و انتقامشان را از کسانی می گیرند که در آن قضیه هیچ نقشی نداشتند جز اینکه اینها مسلمان اند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج ضمن یادآوری این نکته که از تعداد ۱۴۴ گروه واقع در میانمار حدود ۱۳۴ تا از آنها حق حیات ندارند گفت:‌ مقام معظم رهبری در آن هشداری که به مدعیان حقوق بشر دادند مبنی بر اینکه هیچ انتظاری از اینها نداریم، کشورهای اسلامی را متذکر شدند که اگر کاری از دستشان بر نمی آید اما می توانند فریادشان را از بلندگوهای مختلف به گوش سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی و به مردم دنیا برسانند.

وی گفت: شهید حججی را باید ذبیح الله نام نهاد چرا که او به طرز فجیعانه ای شهید شد و این یادآور این است که هنوز در جامعه چنین افراد جان بر کفی هستند که بخواهند جانشان را فدای اسلام و انقلاب بکنند.

حسینی صدر در قسمت هایی از سخنان خود به سخنان رئیس جمهور آمریکا اشاره داشت و گفت:‌ بعد از صحبت های رئیس جمهور آمریکا یعنی ترامپ، تحلیل گران سراسر دنیا گفتند که این آدم دیوانه ای بیش نیست. اینها مخزن های آب در یمن را مورد حمله قرار می دهند و خودشان بی رحمانه به کشورها حمله می کنند و حوداث تروریستی را بوجود می آورند و ایران را با حرف های دروغین مورد حمله قرار می دهند.

وی افزود: صهیونیست ها یک کشوری را نابود کردند اما کشور جمهوری اسلامی ایران نه تنها از مسلمانان که از انسانیت دفاع می کند. هرجایی در دنیا اگر ظلمی واقع شود، ایران از هویت و حریت و حیثیت آن تمام قد دفاع خواهد کرد و این راه همیشه ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در این ایام رعایت حرمت اهل بیت را کنیم. علی الخصوص مداحی ها را با اشعار با مضامین عمیق و بلند که در شأن اهل بیت باشد بخوانید و هرگونه آوازی را سر ندهیم. آوازهای حزن انگیز و مشروع که دل آدم را نرم کند خوانده شود. نذرهایتان را به فقرا بدهید که بیشتر فقرا در روستاها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.