بجنورد- رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز ظهر عاشورا در ۲۵ نقطه از استان برگزار می شود.

نماز ظهر عاشورا در ۲۵ نقطه خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا احمدی فردر نشست خبری اظهارکرد: با توجه به همکاری ها و رایزنی با دستگاه های متولی نماز ظهر عاشورا در ۲۵ نقطه استان و شش نقطه در بجنورد برپا خواهدشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فراهم سازی بستر اقامه نماز در ظهرعاشورا، ادامه داد: نماز ظهر عاشورا در بجنورد مقابل مسجد کرمانی، پایین تر از دبیرستان ۱۵ خرداد مقابل موکب هیات حسین جان، در تقاطع خیابان آزادی در مقابل ورزشگاه شهیدعلیدخت و مقابل مسجد پیامبر اعظم و در صحن و شبستان امامزاده سید عباس(ع) و ضلع شرقی این امامزاده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هیات های مذهبی در هنگام نماز، نوحه سرایی را متوقف کرده و در همان محل اذان را زنده اقامه و نماز را برقرار کنند، گفت: متاسفانه برخی از مداحان در هنگام اذان مشغول به عزاداری بوده و به تذکرات برای توقف عزاداری توجه نمی کنند. 

احمدی فر با بیان اینکه امکانات لازم برای برپایی نماز ظهر عاشورا همانند موکت و آب فراهم شده است، افزود: تلاش شده تا به برپایی نماز از حالت دولتی و سازمانی فاصله داده و مردم خود به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان ها و در سطح روستا و شهر عزاداری ها باید به نماز ختم شود، گفت: در برپایی نماز ظهر عاشورا از ظرفیت یاوران نماز استفاده می شود.

احمدی فر با اشاره به اینکه متاسفانه در مرکز استان مکان مناسبی برای برپایی نماز ظهر عاشورا نداریم، افزود: بنابراین از سر ناچاری باید برپایی نماز در همان ظلع شرقی امامزاده برپا شود که واقعا این مکان در شان مرکز استان نیست.

وی عنوان کرد: در قسمت پایین دهکده مقاومت بسیج فضای مناسبی وجود دارد که می توان برای برپایی این مراسم در نظر گرفته شود ولیکن به دلیل وجود مسائلی همانند رضایت مالکان موضوع منتفی شده است.

وی با اشاره به سال تحصیلی و برپایی نماز در مدارس، خاطرنشان کرد: این که گفته می شود نماز جماعت در یک هزار و ۸۰۰ آموزشگاه برپا می شود، صحیح نیست زیرا این مهم در ۸۰۰ آموزشگاه هم برپا نمی شود بنابراین باید با مردم صداقت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم از ظرفیت طلبه و روحانیون در مدارس استفاده کنیم، افزود: متاسفانه باید این واقعیت را بپذیریم که آمار روحانیون در برپایی نماز جماعت در مدارس کاهش یافته است.

احمدی فر با بیان اینکه هزینه های ایاب و ذهاب روحانیون به موقع پرداخت نمی شود، ادامه داد: باید این مشکل حل شود زیرا در غیراینصورت از این مهم آسیب خواهیم دید.

وی عنوان کرد: عدم انگیزه طلاب برای حضور در مدارس و عدم دعوت عملی مدیران و معلمان دو معضل مهم در برپایی نماز جماعت در مدارس است.

احمدی فر با اشاره به برپایی اجلاس کشوری نماز در هرمزگان، خاطرنشان کرد: اجلاس استانی نماز در بجنورد و سه شهرستان دیگر پس از ۲۸ صفر برپا می شود.

وی با اشاره به بازدید از برپایی نماز جماعت در ادارات، گفت: آسیب و ضعف های موجود در ادارات به لحاظ برپایی نماز جماعت در نامه ای به استاندار اعلام شده و دستورات لازم برای رفع این مهم داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.