مشهد- حرم مطهر رضوی در شب تاسوعای حسینی، غرق در ماتم و عزا شد و هزاران نفر از عاشقان و دلسوختگان در این ایام برای عرض تسلیت به محضر حضرت ثامن الحجج(ع) در این مکان معنوی گرد هم آمدند.

مشهد الرضا(ع) غرق در سوگ و ماتم شد
قدس آنلاین-گروه استان ها: گفتنی است همزمان با شب تاسوعای حسینی و پس از نماز مغرب و عشاء، دسته‌‏های عزاداری وارد حرم رضوی شده و در صحن انقلاب، جمهوری و جامع رضوی در مصیبت قمر بنی هاشم اباالفضل العباس(ع) به عزاداری پرداختند.

هزاران نفر از ارادتمندان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط جهان و ایران اسلامی برای عرض تسلیت ایام شهادت سید و سرور شهیدان و یاران باوفایشان، به محضر ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

صحن و سرای بارگاه منور رضوی در سوگ این مصیبت سیاه‌پوش بود و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصایب مظلومیت خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) داغدار شد.

گفتنی است پرچم سیاه از ابتدای ماه محرم به نشانه عزا بر فراز گنبد منور رضوی به اهتزاز و پوشش ضریح مطهر نیز به رنگ سیاه درآمده و خیل عظیمی از زائران در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در شب تاسوعای حسینی به حرم مطهر مشرف شدند.

از جمله برنامه‌های تبلیغی و مذهبی حرم مطهر به این مناسبت، برگزاری ویژه برنامه شب تاسوعا در رواق امام خمینی(ره) با حضور عموم زائران و مجاوران بود که با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) آغاز شد و برای بهرمندی همه زائران عاشق و دلباخته اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از این مراسم سوگواری، در تمامی صحن‌ها پوشش صوتی و تصویری این مراسم به صورت زنده صورت گرفت.

صحن انقلاب، پشت پنجره فولاد و ایوان طلای حضرت ثامن الحجج(ع) قرار عزاداران حسینی است که به صورت دسته عزاداری وارد شده و پس از روضه‏خوانی و سینه‏زنی خارج می‏‌شوند.
نوای مداحان، پرچم های سیاه، قرمز و سبز که روی آنها «کلنا عباسک یا زینب»، «یا حسین(ع)» به «یا اباالفضل العباس» به نگارش در آمده است حال و هوای غیر قابل توصیفی را در حرم امام رضا(ع) رقم زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.