اصفهان- همسر شهید حججی گفت: شهید آتش به اختیار واقعی بوده و در کارهای فرهنگی فعالیت زیادی داشتند.

همسر شهید حججی: محسن آتش به اختیار واقعی بود/ صالحی: شهید حججی خط امام حسین(ع) را تداوم داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در گلزار شهدای نجف‌آباد به مقام شامخ شهدای این شهر و شهید مدافع حرم محسن حججی ادای احترام کرد.

صالحی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شهید حججی خط امام حسین(ع) را تداوم داده است، اظهار کرد: شهید حججی نشان داده در زمانه‌ای که فاصله‌های زیادی با فرهنگ دینی و اسلامی پیدا شده می‌توان متدین، انقلابی و جهادی بود و زیست.

وزیر فرهنگ و اشاره اسلامی با اشاره به اینکه شهید حججی فرصتی تاریخی برای جوانان ماست، خاطرنشان کرد: این شهید نشان داد می‌توان در این زمانه همچنان انقلابی، مجاهد و متدین ماند و این پرچم را حفظ کرد. مرگ و شهادت فرصت‌های دوگانه‌ای است به این معنی که مرگ فرصتی است که سراغ انسان می‌آید و شهادت فرصتی است که انسان سراغ آن می‌رود و شهید محسن حججی از کسانی بود که پایان زندگی خود را به‌گونه‌ای که می‌خواست با آرامش و وقار انتخاب کرد.

وی افزود: شهید حججی مصداق آیه یا این‌ها النفس المطمئنه بود، اینکه انسان می‌تواند با اطمینان کامل به سراغ انتهای زندگی خود برود و اینکه انسان با آرامش روحی و وجودی به سراغ مرگ برود این نکته اندکی نیست و شهید حججی نشان داده هم می‌توان زندگی مؤمنانه داشت و هم پایان زندگی پرافتخار داشت.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در منزل شهید مدافع حرم محسن حججی با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این دیدار با بیان اینکه ایران اسلامی دو ماه است با نام شهید حججی زندگی می‌کند و رازهای زیادی در این شهید نهفته است، گفت: همسر شهید حججی سنبل مقاومت و ایثار و مصداق آیه و الطیبات للطیبین هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهید حججی در خانواده محترمی رشد کرده و مصداق آیه فی بیوت اذن الله آن ترفع و یذکر فیه اسمه بوده که به این مقام نائل شده است.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه شهید حججی با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد، اظهار کرد: خون شهید حججی نشاط تازه‌ای ایجاد کرده و این شهید بزرگوار افتخاری برای استان اصفهان، کشور و جهان اسلام است.

همسر شهید مدافع حرم محسن حججی نیز در این دیدار با بیان اینکه مهم‌ترین خصلت شهید حججی اخلاص ایشان بود، خاطرنشان کرد: شهید حججی متواضع بود و در کارهایش ریا نداشت و تا لحظات آخر بر احترام به والدین تأکید زیادی داشتند. ایشان آتش به اختیار واقعی بوده و در کارهای فرهنگی فعالیت زیادی داشتند.

وی افزود: اولین کتابی که شهید حججی مطالعه داشته مقتل امام حسین(ع) بود و ایشان عاشق امام حسین(ع) بودند و معامله‌ای با خدا کردند که به جز خدا کسی از آن اطلاع ندارد و امیدوارم ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم.               

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.