۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 566090

خرم‎آباد- محرم بهترین زمان برای تغییر است و برای هر تغییری در جامعه باید از خودمان شروع کنیم.

محرم بهترین وقت تغییر است

به گزارش خبرنگار قدس‏ آنلاین؛ روز عاشورای حسینی بخاطر خیل عظیم عزاداران متأسفانه شهر پر از لیوان و ظرفهای یکبار مصرف میشود.

متأسفانه هر ساله پس از مراسم پرشور عزاداری حسین(ع) شهری میماند که هیچکس جز پاکبانان، جوابگوی آن نیست هرچند همه در کثیف کردنش بیسهم نیستیم حتی به اندازه‎ی انداختن لیوانی بر روی زمین.

ولی امروز قبل از نماز ظهر عاشورا شاهد حرکتی بسیار دیدنی از دو تن از شهروندان بودم که دستکش در دست کیسه‏ های زباله را یکی پس از دیگری از ظروف بر زمین افتاده پر کرده و کناری میگذاشتند تا حداقل پاکبان برای جمع‎آوری این زباله‎ها خم نشود، این حرکت که به نظرم کمتر از عزاداری نبود میتواند فرهنگسازی شود.

این شهروند که عضو هیچ گروه محیط زیستی نبود اظهار داشت: زباله ها زیادند لذا  باید از جایی شروع کنیم همین جمع کردن چند پلاستیک میتواند دو نفر دیگر را در جایی دیگر به فکر فرو ببرد و برای سال آینده شاید آنها هم به کمک ما بیایند.

جلو میروم و ضمن تشکر از حرکت قابل ستایش آنها از هدفش میپرسم که میگوید: من اولین بار این کار را در کوه انجام میدادم و خودم به تنهایی شروع کردم که حالا شاهد این هستم که مردم در قالب گروههای محیط زیستی کوه را تمیز میکنند.

وی که دوست ندارد نامش را بنویسم ادامه می‏ دهد: مطمئنم برای تغییر جامعه تک تک اعضای جامعه باید به فکر تغییر باشند.

این شهروند که جودجوش دست به چنین حرکتی زده است می‎گوید: هرچند زمان من کم باشد و فقط بتوانم منطقه‎ی کوچکی را پاکیزه کنم ولی همین کار من می‏تواند برای مردم یک ایده باشد و انها هم در مناسبات بعدی همین کار رار انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.