دیشموک_مدیرکل برنامه ریزی و نوسازی تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، شهید حججی‌ها از مساجد برخاسته اند، گفت: این شهید مصداق تحقق یافته تاریخ زندگی بشر در سالهای بسیار قبل را تکرار کرد و همچون مولایش حسین(ع) سر از تن وی جدا کردند؛ تا انسانیت، اسلام و وطن زنده بماند.

شهید حججی‌پرورش یافته مسجد است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید باقریان در مراسم افتتاحه مسجد روستای سرغ دیشموک که با حضور خیرین مسجد ساز موسسه الزهرا(س) اصفهان، امام جمعه و بخشدار دیشموک و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، در جمع اهالی روستای سرغل، اظهار کرد: امروز مسجد مقدس ترین بنای عالم در این روستا افتتاح می شود.

باقریان با اشاره به اقدام تاریخی بنای مسجد توسط پیامبر،گفت: دین اکمل و حاکمیت دینی صادق و سالم، دو هدیه مهم پیامبر بوده است.

وی بیان کرد: بنای مسجد در شکل گیری حاکمیت دینی نقش اساسی دارد.

باقریان تصریح کرد:‌بنای مسجد اولین کار پیامبر در ابتدای ورود خود به مدینه بوده است.

وی با بیان اینکه،  در مسجد انسانیت، دین و اخلاق رواج پیدا می کند، گفت: در این راستا به آرامش و معنویت می رسیم.

باقریان اذعان کرد: مسجد نماد اتحاد، حضور آگاهانه انسان برای رسیدن به اعلی علیین، آموزش، و پرورش خوبی های بشری است.

وی با اشاره به اینکه، انسان ذره ای از نور و خداوند نور کامل است، اضافه کرد: برای انکه به نور کامل برسیم، باید در مسجد کانون رسیدن به این نور کامل، تلاش خود را کنیم.

باقریان با بیان اینکه، مسجد کانون حضور و مشارکت سیاسی جامعه شیعی است، گفت: مسجد نقطعه و نکته اشتراک جامعه شیعی برای هم اندیشی، که در ان اختلافی وجود ندارد.

 وی گفت: در مسجد کسی اصولگرایی و اصلاح طلبی نخواهد کرد و این مکان کانون حضور همه ی انسان های نیک اندیش است .

باقریان با بیان اینکه،  شهید حججی‌ها از همین مساجد برخاسته اند، گفت: این شهید مصداق تحقق یافته تاریخ زندگی بشر در سالهای بسیار قبل را تکرار کرد و همچون مولایش حسین(ع) سر از تن وی جدا کردند؛ تا انسانیت، اسلام و وطن زنده بماند.

وی بیان کرد: حسین(ع) بشری کامل به عظمت انسانیت، بشریت، تاریخ  و تنها افسانه محقق شده تاریخ  زندگی انسانها، از آدم تا خاتم بوده است.

باقریان اذعان کرد: حسین(ع) به عنوان مقتدای آزاداندیشان بشر و نماد انسانی بوده که برای ماندن و رسیدن به قدرت، پول و مال، تلاش نکرد.

وی بیان کرد: حسین(ع) آمده بود تا حاکمیت انسانی و اسلامی پیامبر را ساماندهی کنم.

باقریان گفت:‌ حسین(ع) معامله گر تاریخ نبود، اهل معامله برای رسیدن به قدرت و اهل زد و بند برای رسیدن منصب نبوده است.

وی با بیان اینکه؛ حسین با زر، زور و تزویر مبارزه کرده است، تصریح کرد:‌ یاد و نام حسین(ع) را گرامی بداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.