سرمربی تیم فوتبال نفت طلائیه گفت: برای مبارزه با بدعتهایی که در فوتبال ایجاد می شود از فدراسیون فوتبال می خواهم به موضوع تیم نفت رسیدگی کند.

آخرین صحبتهای علی کریمی درباره وضعیت تیم نفت و درخواست از مهدی تاج و فدراسیون فوتبال

به گزارش قدس آنلاین، علی کریمی که در شرایط بحرانی نفت پس از تغییر مالکیت، جانشین حمید درخشان شد و نتایج نسبتا خوبی را با این تیم گرفته پس از آن که حاضر نشده با مالک باشگاه  همراهی داشته باشد، مورد غضب وی قرار گرفته و این اختلافات به قدری بالا گرفته که جهانیان به مذاکره با سرمربی سابق یعنی حمید درخشان پرداخته است! مربی ای که اگر روی نیمکت نفت بنشیند، برای دومین بار در این فصل، جانشین علی کریمی شده است.

کریمی که روز گذشته نفت را تمرین داد و ساعت پرنشاطی را با بازیکنان گذراند فردا صبح هم در زمین تهرانسر منتظر بازیکنانش خواهد بود. تیمی کم ستاره و کم بنیه که امیدوار است با علی کریمی و تیم فنی اش نتایج بهتری هم بگیرد. کریمی که در اولین تجربه مربیگری مشغول فعالیت است، با حضور مجدد در تیم نفت امیدوار بود شرایط به طور مثبتی پیش برود اما با گذشت زمان همه چیز آنطور نشد که او دلش می‌خواست و بنابراین صحبت هایی درباره نوع اداره تیم را مطرح کرد که این موضوع به مذاق مدیر باشگاه خوش نیامد.

پس از آن، کریمی و جهانیان رودرروی هم قرار گرفتند. مالک، درخشان را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و به گفته اعضای باشگاه قرار است تیم فردا به اردوی جنوب برود (البته مقصد هنوز مشخص نیست) و علی کریمی هم که حاضر است با دریافت مطالبات و تسویه حساب از تیم کنار برود، فعلا به عنوان سرمربی قانونی فردا صبح یک جلسه تمرینی برای تیم گذاشته است.

کریمی در این باره می‌گوید:« بنده هنوز سرمربی قانونی نفت هستم اما آقای جهانیان می‌تواند من را اخراج کند و من هم قبلاً گفتم با این مسئله هیچ مشکلی ندارم. اما بهتر است در این خصوص قانون را جاری کنیم و اگر ایشان قصد برکناری من را دارند، بنده با کمال همکاری از نفت کنار میروم و جایم را به آقای درخشان می‌دهم. اما نباید اینطور باشد که ایشان هرکاری دوست داشتند بکنند آن هم به این دلیل که بنده نخواستم کنارشان باشم.»

کریمی در این بخش از صحبت هایش می‌گوید:« من انتظار داشتم بعد از صحبت هایی که در خصوص نفت مطرح شد بعد از مصاحبه دو طرف و حرف های من، فدراسیون فوتبال واکنشی نشان بدهند. آقای بهاروند، آقای ساکت و حتی آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون صحبتی بکنند و به این موضوع ورود کنند. این که ما به عنوان متولی فوتبال هیچ تاثیری در شرایط باشگاه ها و بهبود اوضاع مدیریتی شان نداشته باشیم، فقط مختص فوتبال ایران است. در حالی که انتظار ما از آن ها این است که به مسائل این چنینی بی تفاوت نباشند. در این مدت یک نفر از من نپرسیده که به چه چیزی اعتراض می‌کنم. آیا علتی داشت که من به عنوان سرمربی به شرایط موجود در تیم و شکل اداره تیمم اعتراض بکنم؟ آیا من نمی‌توانستم ساکت بمانم و بدون مسئله به کارم ادامه بدهم؟ ما اینجا با تمام کمبودها ساختیم و سعی کردیم کار را به پیش ببریم چون جوانان خوب و بازیکنان باغیرتی در این تیم هستند که ارزشش را دارند. اما با گذشت زمان شک کردیم که مشکلات سال گذشته دوباره تکرار شود و اگر ما به عنوان کادر درباره این مسئله نگرانی داریم قطعا به خاطر اتفاق ها و صحبت ها و مدارکی است که حالا کاملاً مشهود است و چیزهای جدید به آن اضافه میشود. آیا آقای تاج و ساکت که به هر حال هدایت فوتبال ایران را در اختیار دارند نباید در این جور امور باشگاهی دخالت کنند؟ آیا مالکیت باشگاه شرایط احراز ندارد؟ ما تا کی قرار است بدون ضمانت و بدون کنترل مالی تیمداری کنیم؟ با این شکل کار فقط به بحران ها اضافه شده و همانطور که می‌بینیم شرایط روز به روز بدتر می‌شود. ما در این فوتبال کم بی پولی و مشکل ندیده ایم، بعضی مسائل هستند که مهم تر از این چیزها هستند و به آینده بازیکنان و حیثیت کاری ما مربوط می‌شود.»

کریمی در ادامه گفت:« ما فردا یک جلسه تمرینی گذاشتیم به این دلیل که بنده سرمربی قانونی تیم هستم. آنوقت باشگاه اعلام کرده اگر کسی از دستورات باشگاه پیروی نکند که منظور حضور در تمرینات ما است، ده تا پنجاه درصد جریمه میشود. آخر شما این صحبت را ببینید. کجای دنیا بازیکنی ۵۰ درصد جریمه می‌شود؟ اصلا با کدام مجوز می‌توان این کار را کرد؟ چه کسی می‌تواند راسا تصمیم بگیرد قرارداد بازیکنی را تمدید کند؟ بازیکنی که همینطوری ۱۵ درصد مالیات میدهد و باید حق فدراسیون و سازمان لیگ را پرداخت کند و به خاطر یک جلسه تمرینی ۸۰ درصد قراردادش را از دست بدهد. آقای تاج، آقای ساکت، بفرمایید دقیقا کجا هستید؟ برای رسیدگی به این مسائل که واقعا حتی در بدترین شرایط فوتبال هم صورت نگرفته بود!»

کاپیتان سابق تیم ملی همچنین در بخشی از حرف هایش به صحبت های مالک باشگاه نفت در خصوص تمرین نفتی ها در روز تاسوعا اشاره کرد و گفت:« گفته اند بنده با انجام تمرین در این روز حرمت تاسوعا را نگه نداشته ام. این حرف یک تهمت بزرگ و بازی با افکار عمومی است که خوشبختانه مردم ما دیگر گول این حرف ها را نمی‌خورند. من از آقای جهانیان سوال می‌کنم که نظرشان درخصوص برگزاری تمرین تیم ملی که در روز تاسوعا انجام شده چیست و آیا تمرین تیم کی روش هم مسئله دار بوده است؟ آیا ما در زمین تهرانسر کار اشتباهی کردیم یا می‌خواستیم تیمی که مالکیتش با ایشان است را به شرایط بهتر برسانیم؟ ایشان که هنوز وارد فوتبال نشده یاد گرفته از مسائل مختلف برای پیش بردن کارهایش استفاده کند، خوب است بداند یکی مثل من هم پیدا میشود که خرده ای از جایی ندارد و جلوی این رفتار و این بی قانونی و این کارهای عجیب غریب بایستد. آقای جهانیان که این حرف ها را می‌زند، یادش هست که تیم ملی در همین روز مقابل کره بازی کرد و اتفاقا پیروز هم شد؟ اگر خودتان خبر ندارید از مشاورانتان سوال کنید تا بعداً دچار چنین اشتباهی نشوید.»

حرف آخر علی کریمی هم این است:« بازهم از آقای تاج و ساکت و البته مسئولان سازمان لیگ انتظار ورود به موضوع باشگاه نفت را دارم. البته این درخواست برای این نیست که من شغلم را حفظ کنم، نه. موضوع مقابله با بدعت هایی است که نباید در فوتبال باب شود و مقابله با آدم هایی که رشدشان در فوتبال در نهایت به ضرر همین فدراسیونی میشود که مدیرانش حواسشان به اتفاقات فوتبال نیست. به هر حال من فردا در زمین تهرانسر هستم و منتظر واکنش از سوی فدراسیون نشینان هستم. کسانی که باید حافظ منافع فوتبال و اهالی آن باشند. در غیر این صورت من هم تصمیمات جدیدی خواهم گرفت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.