بازی «انگاره» جدیدترین پروژه بازی‌ساز ایرانی در راه بازارهای جهانی قرار گرفت و ۲۳ اکتبر یا اول آبان‌ماه عرضه بین‌المللی می‌شود.

یک بازی ایرانی در مسیر عرضه بازار جهانی

مهدی بهرامی، سازنده بازی «انگاره» در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: این پروژه که جدیدترین ساخته من است، گرافیک بسیار خوبی دارد و یک بازی خلاقانه درمورد هندسه، خلاقیت و معماری ایرانی-اسلامی‌ است.

او که خود ناشر این بازی نیز هست، اضافه می‌کند: با استفاده از ابزارهایی که برای طراحی در این بازی تعبیه شده، مخاطب می‌تواند با خلاقیت خود به ترسیم اشکال هندسی متقارن دوبعدی و سه‌بعدی بپردازد و معماری ایرانی-اسلامی‌ را تجربه کند.

وی با بیان این‌که این بازی در اولین حضور خود در GDC ۲۰۱۴ سان‌فرانسیسکو توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود، خاطرنشان می‌کند: این بازی در آنجا توانست به بخش «گیم‌پلی تجربی» (Experimental Gameplay) راه پیدا کند و همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین عنوان دانشجویی شد و جوایز «بهترین طراحی بازی» و «جایزه فرهنگی» ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران که سال گذشته برگزار شده بود نیز به این بازی تعلق گرفت. انگاره همچنین در آخرین حضور رقابتی خود توانست در رویداد TGC ۲۰۱۷ به‌عنوان برتر بخش «خلاقیت» جوایز بازی‌سازی دست پیدا کند و کمک‌هزینه‌ای برای تکمیل ساخت بازی به من تعلق گرفت.

مشتری‌های خاص این بازی

بهرامی ‌با بیان این‌که درصورت استقبال از نسخه رایانه شخصی این بازی، نسخه موبایلی آن را هم عرضه خواهم کرد، می‌گوید: این بازی را به‌صورت شخصی منتشر کردم و قصدم این است که به‌صورت شخصی برای فروش بگذارم، تبلیغات خاصی هم روی آن انجام نشده، چون پرهزینه می‌شود. فقط اطلاعاتی درباره این بازی را به برخی از سایت‌های خارجی داده‌ام.

او معتقد است: شاید گیمرهایی با سلیقه‌های خاص چندان از این بازی استقبال نکنند، زیرا این بازی، یک بازی فرهنگی با استفاده از معماری و هنر ایرانی است که از قوانین ریاضی پیروی می‌کند. درواقع بازی‌کننده طی انجام بازی، معادله‌هایی را حل می‌کند، بدون این‌که شناختی از ریاضی داشته باشد، اما بازی اصلاً دشوار نیست.

وی «انگاره» را یک بازی آرامش‌بخش توصیف می‌کند و می‌افزاید: این بازی اصلاً خشونت ندارد، برای همین روی گیمرهایی که برایشان خشونت جذابیت دارد، حساب باز نکرده‌ام. چندی پیش یکی از مسئولان دانشگاه هنر انگلیس برای من پیامی‌ فرستاد و از این بازی استقبال کرد.

این بازی‌ساز با اشاره به قیمت این بازی که در بازار جهانی، ۸ دلار عرضه شده است، می‌گوید: چون ناشر این بازی خودم هستم، دستم برای ساخت آن بازتر بود. اگرچه فشار مالی زیادی هم به من وارد شد و صفر تا صد کار را از طراحی و ساخت تا نشر و تبلیغات را خودم انجام دادم، اما نتیجه کار برایم رضایت‌بخش است.

او با اشاره به تعداد انگشت‌شمار بازی‌های ایرانی که در بازارهای جهانی عرضه شده‌اند، یادآور می‌شود: باید در این عرصه سرمایه‌گذاری شود، چون صنعت بازی، صنعتی درآمدزا و مولد است.

بازی جدید مهدی بهرامی ‌به‌نوعی سفیر فرهنگ و معماری ایرانی است و در قالب بازی ویدئویی منتشر می‌شود. بازی انگاره اول آبان‌ماه ازطریق فروشگاه دیجیتالی و جهانی «استیم» برای رایانه‌های شخصی و مک عرضه می‌گردد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.