اهواز_ معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از ارائه چهار هزار و ۲۱۴ مورد خدمات فنیتخصصی حفاری در نیمه نخست سال جاری به چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی نفت خیز کشور خبر داد. 

ارائه ۴۲۱۴ مورد خدمات فنی تخصصی به چاه‌های نفت و گاز در نیمه اول امسال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، علیرضا لایجی در تشریح فعالیت‌های این معاونت در شش ماه گذشته گفت: در این مدت مدیریت خدمات فنی شرکت موفق به انجام یک هزار و ۱۵۱ عملیات شامل حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، آزمایشگاه چاه با ساق مته، آزمایش بهره‌دهی چاه، لوله مغزی سیار، لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه شد.  
 وی افزود: در حوزه فعالیت مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه نیز دو هزار و ۳۵۴ عملیات شامل سیمانکاری چاه، اسیدکاری گسترده و ویژه و تزریق‌پذیری چاه‌ها با موفقیت صورت گرفت.  
لایجی عملکرد مدیریت خدمات عملیات ویژه را شامل ۷۰۹ عملیات نمودارگیری از سیال حفاری و چاه پیمایی عنوان کرد.  
 معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی درباره تفکیک خدمات ارائه شده توضیح داد: خدمات فنی حفاری شامل ۲۳۲ مورد عملیات لوله مغزی سیار، ۳۷۲ مورد آزمایش با ساق مته، ۷۵ مورد نصب آویزه، ۴۶ مورد بهره‌دهی چاه، ۴۰۰ مورد لوله‌گذاری چاه، ۱۹ عملیات کامل و ویژه حفاری فروتعادلی ( UBD ) به متراژ ۵۸۰ متر و هفت مورد عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا به متراژ سه هزار و ۱۲۵ متر است.  
وی اظهار کرد: در مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه نیز ۳۰ مورد عملیات اسیدکاری گسترده، ۷۸ مورد اسیدکاری ویژه، یک هزار و ۲۶ عملیات سیمانکاری و یک هزار و ۲۲۰ مورد عملیات تزریق‌پذیری انجام شد.  
لایجی گفت: همچنین در مدیریت خدمات ویژه حفاری تحقق ۱۸۴مورد عملیات نمودارگیری، ۲۳۵ مورد چاه‌پیمایی و ۲۹۰ مورد عملیات نمودارگیری از سیال حفاری صورت گرفت.  
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی افزود: ارائه خدمات فنی تخصصی که ملی حفاری به عنوان یک شرکت منحصر بفرد قادر به اجرای آن در قالب یک مجموعه است حسب درخواست شرکت‌های متقاضی صورت می‌پذیرد و اولویت کار به پروژه‌های کلید در دست حفاری اختصاص دارد.  
وی خاطرنشان کرد: این خدمات هر کدام دارای تخصص و ویژگی‌های خاص است که با توجه به برخورداری شرکت از متخصصان مجرب و تجهیزات لازم به چاه‌های در حال بهره‌برداری، چاه‌های تعمیری و چاه‌های در حال تولید ارائه می‌شود.  
لایجی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رشد کیفی و توسعه خدمات فنی تخصصی و فناوری‌های نوین در این بخش، یادآور شد: هم اکنون بخش عمده عملیات حفاری و خدمات فنی تخصصی یکپارچه در صنعت نفت کشور از سوی شرکت ملی حفاری ایران انجام می‌شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.