یاسوج- نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس گفت: عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج به مرز ۹۶ درصد رسیده و ظرف ۴۵ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

شمارش معکوس برای افتتاح بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قانون نظام سلامت که در دوران دولت یازدهم بر سر زبان ها افتاد و نوید بخش وقایع و رخدادهای مهمی در امر پزشکی، پیراپزشکی و حل مشکلات بیماران بود.

 این قانون که با بندهای طویل و دراز خود می توانست نوید بخش روزهای خوبی برای بیماران باشد اما با نبود زیر ساخت‌ها نتوانسته چهره واقعی خود را نشان دهد.

کهگیلویه وبویراحمد به عنوان استانی محروم از زیر ساخت ها امروز در ردیف استان های آخر کشور در توسعه نیافتگی قرار دارد و هر روز شاهد مشکلات زیادی در نظام توسعه سلامت است.

از منظری دیگر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد امروز با توجه به رشد توسعه شهر نشینی نیازمند توسعه مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌های مجهز و حتی اورژانس‌های فوق تخصصی دارد.

پروژه بیمارستان هفت طبقه ۲۸۳ تختخوابی شهر یاسوج در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار بود در مدت چهار سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال ۸۵ بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع در حال ساخت است.

بر اساس این گزارش، ۱۰ سال است که به دلیل نبود اعتبار تکمیل و افتتاح این پروژه که جزو بزرگترین بیمارستان های جنوب کشور است، از سوی مسئولان استانی و کشوری هر بار از زمانی به زمان دیگر موکول شود.

امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه، CCU و ICU پیش بینی شده است.

امکانات آموزشی از قبیل سالن اجتماعات، کلاس های بالینی، کتابخانه و پایون برای اقامت دانشجویان از بخش های این بیمارستان درمانی و آموزشی است.

در آخرین اظهارات مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد این بیمارستان قرار است تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

تعطیلی و روند کند پروژه نتیجه اهمال کاری پیمانکار

سید موسی خادمی استاندار وقت کهگیلویه وبویراحمد، چندی پیش در گفتگو با رسانه اظهار کرده بود که: این بیمارستان یکی از پروژه های مهم این استان بوده که در زمینی به مساحت سه هکتارو زیر بنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در هفت طبقه در حال ساخت است و در مجموع ۲۸۳ تخت دارد که می توان با تکمیلش بیشتر مشکلات مردم و شهروندان استان برای رجوع بیماران خود به استان های دیگر را مرتفع کرد.

خادمی در قسمت دیگری از اظهارات خود با انتقاد از پیمانکار طرح گفت: در همه استان‌های کشور پیمانکاران تلاش می‌کنند تا هر چه سریع‌تر پروژه‌های خود را برای کاهش هزینه‌هایشان به اتمام رسانند ولی اینجا شاهد هستیم که علاقه شدیدی به طولانی کردن کارها وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر چه بخشی از دلیل رکود این بیمارستان مهم  و حیاتی در مرکز استان مربوط به مشکلات اعتباری کشور است ولی به صراحت باید گفت؛ دلیل اصلی تعطیلی این پروژه اهمال پیمانکار طرح بوده؛ اهمالی که با وجود اعتبارات کافی این پروژه، پذیرفتنی نبوده است.

اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین روند اجرایی بیمارستان آموزشی و درمانی ۲۹۰ تختخوابی یاسوج را مطوب ارزیابی کرد و گفت: برای تکمیل این پروزه بزرگ به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه: بیمارستان در حال ساخت یاسوج، بزرگترین بیمارستان استان کهگیلویه و بویراحمد است افزود: این بیمارستان در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۹۴٫۴ درصدی است.

علیمردانی بیان کرد: دو طبقه از این بیمارستان در دو هفته آتی قابل تجهیز پزشکی است.

پیشرفت ۹۶ درصدی

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین در یاسوج با بیان اینکه در خصوص نامگذاری بیمارستان اعتراضاتی وجود دارد گفت: نام این بیمارستان هنوز به نام شهید جلیل قطعی نشده است و در حال حاضر به نام بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی یاسوج است.

وی  با اشاره به اینکه این بیمارستان بزرگترین مراکز درمانی جنوب کشور خواهد بود افزود: عملیات ساخت و ساز فیزیکی در حال اتمام است و مراحل پایانی خود را می گذراند.

زارعی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه به مرز ۹۶ درصد رسیده و ظرف ۴۵ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

این مسئول گفت: در مرحله تجهیز بیمارستان هستیم و جهت بهره برداری از این پروژه تجهیزاتی معادل ۴۰ میلیارد تومان در بیمارستان فراهم و مستقر می شود.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این بیمارستان ۱۵۰ نفر مشغول به کار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.