مشهد- مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از اجرای طرح «رسم حسینی» در ۳۰۰ مدرسه استان خراسان رضوی خبر داد.

طرح «رسم حسینی» در ۳۰۰ مدرسه خراسان رضوی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، مجتبی مختاری اظهار کرد: با توجه به اولویت و نیاز برنامه های تربیتی و معرفتی در حوزه نوجوانان یکی از سیاستهای اصلی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، برنامهریزی در این حوزه است.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا با توجه به نقش موثر مربیان در حوزه مسائل تربیتی نوجوانان و با هدف تبیین نیازمندی‌های فکری و عملیاتی، دوره تربیت مربی نوجوان و جوان در تابستان امسال برگزار شد.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای طرح «رسم حسینی» در دهه اول محرم تاکید کرد: با توجه به خلاء موجود در حوزه تبلیغ معارف دینی نوجوانان که متاسفانه برای هیچکدام از دستگاههای دولتی و غیردولتی تعریف شده نیست، موسسه جوانان آستان قدس رضوی با همراهی چند گروه جهادی فعال در این زمینه اقدام به اجرای این طرح کرده است.

مختاری با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی در حوزه نوجوان و جوان در تابستان امسال افزود: ۱۲۰ نفر از پذیرفتهشدگان این دوره به همراه ۷۰ مبلغ دیگر در قالب گروههای جهادی با عنوان طرح «رسم حسینی» به ۳۰۰ مدرسه استان اعزام شده و در کلاسهای درس دانش‌آموزان به تشریح قیام اباعبدالله الحسین(ع) و چرایی اشتیاق یاران حضرت سیدالشهداء(ع) برای شهادت در این راه می‌پردازند .

مجتبی مختاری در ادامه گفت: در این طرح یک مسابقه به نام «قدر خودت را بدان» در ۲۱ هزار نسخه طراحی و چاپ شده است که در پایان به برگزیدگان این مسابقه به قید قرعه، کمک هزینه سفر به کربلای معلی اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.