بیرجند- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بیرجند گفت: ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان بیرجند بی آب هستند که امیدواریم تا پایان امسال از این تعداد ۱۷ روستا آبرسانی شود.

۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان بیرجند بی‌آب است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صفوی‌نژاد اظهار داشت: بر اساس آمار سال ۹۵ در بیرجند ۱۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از این تعداد ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان بیرجند بی‌آب هستند و امید است تا پایان امسال از این تعداد ۱۷ روستا آبرسانی شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بیرجند گفت: سال گذشته قرار بود ۲۰ روستا حذف شود که در این راستا تاکنون ۱۴ روستا حذف و ۶ روستا باقی مانده تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود و امید است تا پایان امسال ۱۷ روستا آبرسانی شوند.

صفوی‌نژاد با بیان اینکه آبرسانی به این روستاها تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تصریح کرد: از کل روستاهای بیرجند ۱۲۰ روستا در شهرستان بیرجند تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار مشترکین را شهرستان بیرجند با نزدیک ۲۴ هزار مشترک دارد خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد از این مشترکین در حاشیه شهر بیرجند مانند چهکند، حاجی‌آباد و حسین‌آباد، شمس‌آباد و امیرآباد هستند که این یک معضل است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بیرجند یادآور شد: از کل مشترکین نزدیک ۹۵۰ واحد غیر خانگی اعم از دامداری، صنعتی، واحدهای عمومی خارج از آمار خانگی تحت پوشش ما هستند.

صفوی‌نژاد اظهار داشت: یکی از بزرگترین روستاهایی که در شهرستان بیرجند تا سال گذشته مشکل آب داشتند روستای شوشود بود که خوشبختانه با بارندگی سال گذشته سد آن پر آب شد و فعلاً چاه آب دستی که در کنار سد داشتیم جوابگو است ضمن اینکه پروژه انتقال آب در حال اجرا است که ان‌شاءالله تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بیرجند با اشاره به اینکه شوشود یکی از روستای بالای ۱۵۰ خانواری بیرجند است که مدرسه شبانه‌روزی نیز در آن دایر است بنابراین آبرسانی به این روستا اهمیت زیادی دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.