سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران، رگبار و رعدوبرق در بخشهایی از ۱۳ استان کشور خبرداد و اعلام کرد که دمای هوای در برخی نقاط کشور تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

بارش باران در ۱۳ استان کشور/دریای خزر و خلیج فارس مواج می‌شود

به گزارش قدس آنلاین؛ سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه شماره ۴۹ خود وضعیت جوی سه روز آینده کشور و بارشهای باران در برخی نقاط را مورد توجه قرار داد.

براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به سبب عبور متوالی امواج تراز میانی جو از روی دریای خزر به نوار شمالی کشور و نفوذ جریانهای خنک شمالی،   کاهش دما و بارش باران در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در استانهای واقع در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران در بعضی ساعات رعدوبرق و وزش باد موقت شدید رخ خواهد داد.

بر این اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۶: بارش باران در برخی نقاط با احتمال رگبار و رعد و برق در گیلان، اردبیل و غرب مازندران.

سه شنبه ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۶: رگبار باران در بعضی ساعات رعدوبرق و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و بارش باران و وزش باد شدید با احتمال رعدوبرق در گیلان، اردبیل، مازندران.

چهار شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۶: بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید در گیلان، اردبیل و مازندران؛ رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان و بارش باران در دامنه‌های جنوبی البرز در شمال استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی.

گفتنی است، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا بین هفت تا ۱۲ درجه در استانهای اردبیل، گیلان و مازندران کاهش خواهد یافت و انتظار می‌رود در این مدت کمینه دما در استانهای گیلان و مازندران به حدود ۱۰ درجه سلسیوس برسد.  روز چهارشنبه بارش در ارتفاعات این استانها بصورت برف خواهد بود همچنین در این مدت  دریای خزر و روز سه شنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.