سال ۱۳۸۹ در زمان دولت دهم به هنگام بررسی پیشنهادات دولت وقت برای اخذ فاینانس، لاریجانی معتقد بود منبع فاینانس خارجی و ربوی است.

بررسی مواضع علی لاریجانی نسبت به فاینانس در دو دولت+ عکس

 قدس آنلاینقراردادهای اخیر دولت دوازدهم برای جذب میلیاردها دلار فاینانس و وام خارجی، ‌انتقادات گسترده‌ای را در بین برخی کارشناسان به دنبال داشته که معتقدند جذب این حجم فاینانس، می‌تواند کشور را دچار بدهی ارزی کند.

با این حال، بررسی مواضع علی لاریجانی رئیس مجلس نسبت به فاینانس، در سال‌های اخیر قابل تامل است.

سال ۱۳۸۹ در زمان دولت دهم به هنگام بررسی پیشنهادات دولت وقت برای اخذ فاینانس، لاریجانی معتقد بود منبع فاینانس خارجی و ربوی است.

لاریجانی این موضع را در جلسه علنی یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ مجلس به هنگام بررسی مواد مربوط به اخذ فاینانس در لایحه برنامه پنجم توسعه بیان کرد.

با این حال، در سال‌های اخیر و در دولت حسن روحانی، علی لاریجانی از اخذ فاینانس دفاع کرده است که در ادامه به نمونه‌هایی اشاره می‌شود.

به عنوان مثال، سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی از قبیل راه‌آهن و جاده نیازمند فاینانس هستند، گفت: منابع مالی دولت محدود بوده و به همین دلیل می‌توان پروژه‌های نیمه تمام را از طریق فاینانس تکمیل کرد.

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ هم لاریجانی در نشست خبری که در آن از رفاقتش با روحانی گفت، درباره فاینانس اینطور موضع گرفت:‌ یکی از مسائل کشور بهره وری کم است و با توجه به پیش بینی رشد ۸ درصد، ۲.۸ درصد آن از طریق بهره وری خواهد بود و برای اینکه به نرخ رشد ۸ درصد برسیم باید سرمایه گذاری‌های سالم از طریق فاینانس انجام شود.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.