مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی گفت: خدمت خادمیاران در شهرهای مختلف منجر به خدمت مستقیم در بارگاه منور رضوی می‌شود.

چگونه خادم حرم مطهر امام رضا(ع) بشویم؟

دکتر علی‌اکبر عصارنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه خدمت به بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) و زائران آن حضرت آرزوی بسیاری از عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) بوده و هر ساله شمار زیادی از درخواست‌های هم‌میهنان در موضوع تشرف به توفیق خادمی آن حضرت به آستان قدس رضوی دریافت می‌شود، افزود: در دوره جدید و پس از انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی و با توجه به منشور ابلاغی هفتگانه مقام معظم رهبری و تأکید بر خدمت به محرومان و مستضعفان، مفهوم خدمت، خادم و مخدوم، توسعه یافته است؛ به این معنا که خادم حضرت رضا(ع) کسی نیست که در محدوده جغرافیایی حرم خدمت می‌کند، بلکه هر کس در هر کجای دنیا و کشور که به نیت خدمت به امام هشتم(ع) خدمتی را ارائه می‌کند، مصداق خادمی آن حضرت است.

مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی در توضیح این پرسش که چگونه می‌توان خادم بارگاه منور رضوی شد، بیان کرد: در حال حاضر شرایطی فراهم شده تا عموم علاقه‌مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند، توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه‌ها و مؤسسات آستان قدس رضوی بیابند.

دکتر عصارنیا گفت: خادمیاران رضوی پس از گذران دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان و یا همکاری تخصصی براساس مفاد آیین‌نامه و دستورالعمل‌های آن با مؤسسات تابعه این آستان مقدس می‌توانند از توفیق خدمت به زائران بارگاه رضوی و خدمت مستقیم در شهر مقدس مشهد و حرم مطهر نیز برخوردار شوند.

وی افزود: خادمیاران رضوی ضمن بهره‌مندی از سایر امتیازات معنوی مانند حضور در آیین‌های معنوی گوناگون از جمله مراسم شست‌وشوی حرم مطهر، برخورداری از دعوتنامه‌های میهمانسرای حرم، بین ۴ تا ۱۲ کشیک در طول سال توفیق خدمتگزاری مستقیم در حرم مطهر پیدا خواهند کرد.

عصارنیا اظهار کرد: در موضوع خدمت به محرومان و مستضعفان، خادمیاران در شهرها و استان‌های خود با هماهنگی‌های دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی که در تمامی شهرها ایجاد شده است در حوزه‌های خادمیاران اردوهای جهادی و فنی-مهندسی، خادمیاران زیارت(زیارت اولی‌ها و زائران محروم)، خادمیاران فرهنگی-آموزشی، خادمیاران کار آفرینی و اشتغال، خادمیاران بهداشت و درمان، خادمیاران اطعام و حمایت مالی از محرومان، خادمیاران مشاوره و روان‌شناختی و خادمیاران ستادی می‌توانند، مشغول به خدمت شوند.

به گفته مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی در عرصه‌های خادمیاری تخصصی تاکنون خادمیاری شعرا و مداحان، خادمیاری تبلیغی، خادمیاری خانواده و ازدواج، خادمیاری علمی، خادمیاری بهداشت و درمان، خادمیاری رسانه تعریف شده است و در آینده نزدیک خادمیاری ورزشی نیز به این عرصه‌ها اضافه خواهد شد.

وی در پایان گفت: عموم علاقه‌مندان به عضویت در طرح خادمیاران رضوی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت https://khademyar.aqr.ir مراجعه کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.