جوین- جمعی از کشاورزان شهرستان جوین به پرداخت نشدن دسترنج خود از محصول گندم در موعد مقرر اعتراض کردند.

کشاورزان جوینی ناراضی از پرداخت دسترنج گندم هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی نرقانی یکی از کشاورزان این شهرستان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: ملکی را به امید کسب درآمدش و پرداخت اجاره بها و مخارج زندگی از فروش محصولاتم از جمله گندم اجاره کردم.

وی اظهار داشت: حدود ۴ ماه پیش محصول گندم امسالم را تحویل سیلوی نقاب دادم اما از پول گندم خبری نیست.

نرقانی تصریح کرد: برای اجاره ملک خجالت میکشم به مالک مراجعه کرده و تمدید اجاره نمایم چون اگر مراجعه کنم قطعا صاحب ملک اجاره را تمدید نخواهد کرد.

حسین مظلومی نژاد یکی دیگر از کشاورزان اهل جوین گفت: یک کشاورز امیدش به فروش محصول و گذراندن معشیت خانواده است ولی با این وضعیت عرصه بر خانواده بسیار تنگ شده است.

 وی خاطرنشان کرد: برای تهیه بذر- کود و ابزارآلات کشاورزی اول فیشهای ردیف شده از طرف فروشندگان را پرداخته تا نسبت به تحویل ابزارآلات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ولی  متاسفانه موقع فروش محصول با هزار و یک مانع مواجهیم تا محصول خود را تحویل دهیم و برای دریافت پول  باید ماه ها انتظار بکشیم. آیا انصاف است که یک کشاورزاین همه آسیب ببیند؟

کشاورز دیگری گفت: اکثر مسئولان دم از پشتیبانی و حمایت از کشاورزان برای افزایش تولید محصولات در داخل کشور می زنند ولی افسوس که هیچ حمایتی نیست.

 حسین نقابی اظهار داشت: ما باید نتیجه زحمات یک ساله خود را به دلالان با قیمت بسیار پایین برای دسترسی زودتر به درآمد بفروشیم.

وی افزود: آیا روزی خواهد رسید که گفتار و عمل مسئولان با وعده های داده شده مطابقت داشته باشد.

خبرنگار قدس آنلاین در مراجعه به اداره تعاون روستایی شهرستان جوین پاسخی قانع کننده دریافت نکرد و فقط گفته شد که رئیس اداره با حفظ سمت مدیریت تعاون روستایی شهرستان همجوار را پذیرفته و هنوز صندلی رئیس تعاون روستایی شهرستان جوین خالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.