یزد - استانداریزد با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های یزد جهانی برای  معرفی اسلام به جهانیان بیشتر استفاده کرد گفت: عزاداران یزد به گونه ای عمل کردند که مراسم یزد در دنیا مورد توجه قرار گرفته و هر ساله شاهد حضور گردشگران خارجی در یزد هستیم .

باید از ظرفیت‌های یزد جهانی برای معرفی اسلام به جهانیان استفاده کرد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از خادمان عاشورایی یزداظهارداشت: مردم دنیا امروز حقیقت قیام عاشورا و مکتب امام حسین (ع) را دریافته‌اند و در آن تفکر و تأمل می‌کنند، و قیام حسینی همواره جریان‌های انحرافی را در دنیا رسوا کرده است .

وی افزود: مراسم عزاداری امام حسین(ع) هر سال بهتر از قبل برگزار می شود، و هرچه که به پیش می رویم شاهد افزایش نظم و کیفیت عزاداریهای امام حسین(ع) در یزد هستیم و باید  از ظرفیت‌های استان یزد در زمینه معرفی اسلام به جهانیان را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به صورتی باشد که زمینه جذب هرچه بیشتر جوانان به مساجد و مراسم مذهبی را فراهم کند.

میر محمدی تصریح کرد: عاشورا و ایام محرم به عنوان یک فرصت خوب دردین مبین اسلام است و این  ایام فرصتی برای رو شدن دست دشمنان است همانگونه که دست یزدیان رو شد بنابراین باید از فرصت محرم و عاشورا به بهترین نحو استفاده کنیم.

استاندار گفت: حرکت، مبارزه و قیام امام حسین(ع) همیشه در قبال ستمگران ادامه دارد و باید در برابر کسانی که به دنبال جلوه دادن باطل در جامعه هستند باید مبارزه کرد و این صحنه که خداوند متعال در تاریخ بشر تعبیه کرده، درسی برای همه مردم جهان در تمام زمان‌ها است و لازم است که سعی در فهم مبانی و ارزش‌های آن کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه دل‌ها همیشه باید برای عاشورا بیدار باشد، افزود: ما ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید برای ترویج فرهنگ عاشورا از آنها به بهترین نحو استفاده کنیم که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به هیئت‌های مذهبی و نقش اثرگذار آنها اشاره کرد وباید از ظرفیت این هیئت‌ها در همه ایام سال استفاده کنیم و این ظرفیت عظیم را منحصر به ایام محرم نکنیم .

استاندار خاطر نشان ساخت: در سال جار ی ۲۰۰ گردشگر خارجی از ۲۸ کشور جهان و اغلب از کشورهای اروپایی به یزد آمدند، و در حضور این گردشگران بود که مردم یزد یکرنگ، یکدل و یک‌صدا با شور و حال وصف‌ناشدنی عشق به امام حسین (ع) را فریاد زدند و ارادت خود را برای جهانیان به نمایش گذاشتند و این می تواند حامل پیاتم های فرهنگی زیادی در سراسر جهان باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.