اهواز- صاحب اسماعیلی از خواننده های جوان خوزستانی است که آخرین اثر وی را با نام «باروکجانه» که در وصف درد دل امام حسین (ع) با باران سروده شده به دوستدارانش هدیه شده است.

هنر در بهبهان نیازمند یاری مسئولان است

قدس آنلاین- گروه استانها: صاحب اسماعیلی، چهارم شهریور ماه در فصل خرماپزان جنوب در یک خانواده سطح متوسط در شهرستان بهبهان متولد شده است. خانواده ای هشت نفره، با سه برادر و دو خواهر و خود نیز فرزند پنجم خانواده است.

این خواننده بهبهانی می گوید: بعد از گرفتن مدرک دیپلم در رشته فنی حرفه ای به خاطر علاقه خاصی که به بازار داشتم وارد شغل آزاد شدم و از ادامه تحصیل منصرف شدم. از همان بچگی علاقه زیادی به خوانندگی و مخصوصا ساز گیتار داشتم ولی هیچ وقت برای دنبال کردن علاقه ام فرصت آموزش پیدا نکردم البته مخالفتی از سوی خانواده برای سوق پیدا کردن به سمت خوانندگی و موسیقی وجود نداشت، تا این که در سال ۱۳۸۰ مصمم شدم آموزش خود را زیر نظر اولین استادم «هادی رییس پور» و کار با گیتار شروع کنم.

او می افزاید: در سال ۱۳۸۳ با حضور در اجراهای فرهنگسرا که زیر نظر آموزشگاه شیدا و استاد احمدپور بود؛ کار را به صورت گروهی شروع کردیم.

صاحب اسماعیلی می گوید: در همان سال با تشکیل یک گروه کوچک، کار را به صورت حرفه ای تر آغاز کرده و با چند اجرا در فرهنگسرای بهبهانیان، شهر های اطراف و همچنین جشنواره بومی محلی سال ۸۴ کار را جلو برده ام. بعد از آن تصمیم گرفتم کار را به صورت حرفه ای تر دنبال کنم و زمستان ۱۳۸۴ اولین آهنگم به اسم «دلشوره» را منتشر کنم.

اسماعیلی بیان می کند: تا کنون موفق شده ام دوازده تراک موسیقی به نام های(دلشوره، رویای شیرین، دل پریشون، کنارم باش، تار و پود، بیقرار، سرنوشت، دلم وله بهبهو، آخرین سرباز لیلی و فرهاد، خوشبختی و بارو کجانه) را به صورت حرفه ای ضبط و پخش کنم.

او عنوان می کند: به زودی دو آهنگ دیگر بنام (خوشبختی، عطر تو و بارون) را که در حال آماده شدن برای انتشار دارم که آهنگ «عطر تو و بارون» بعد ماه محرم  منتشر می شود، شعر زیبای این قطعه از  امین عالیشاهی و ملودی زیبای هاشم شعاعی است.   این اثر که همان طور که از نامش پیداست، تم باران را دارد و یک کار تلفیقی پاپ اسپانیش و احساسی هست.

اسماعیلی در ارتباط با اینکه چند ترانه با گویش محلی خوانده و استقبال مردم نسبت به این ترانه ها چگونه بوده است، اظهار می کند: دو ترانه محلی به نام های (دل پریشون) شعر زیبای عاشقانه ای از حسین مشتهی و آهنگسازی خودم و (دلم وله بهبهو) یک کار شاد در وصف شهرستان بهبهان باز هم از حسین مشتهی و آهنگسازی امیر سیاح پور است که استقبال خوبی از سوی مردم بهبهان و بهبهانی های مقیم شهر های دیگر از این ترانه ها شده است.

او در ادامه می گوید: آخرین آهنگی که از من انتشار یافت با توجه به فرارسیدن ماه محرم الحرام، آهنگ فارسی و محلی (بارو کجانه) با همخوانی پسر عمویم، آهنگسازی خودم است. این آهنگ در وصف درد دل امام حسین (ع) با باران «تشبیه به آب» هست.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم بیشترین استقبال از ترانه «لیلی و فرهاد» و «بارو کجانه» داشتند، می افزاید: امیدوارم بتوانم جواب محبت هایشان را با تهیه آهنگ های جدید و متنوع به خوبی بدهم.

خواننده جوان بهبهانی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه ی فعالیت هنری اش دارد، اظهار می کند: متاسفانه در حوزه هنر، همیشه مشکلات زیادی از جمله مسائل مالی و عدم حمایت مسئولان، نداشتن سالن خوب کنسرت، نبود امکانات استودیویی و سوء استفاده هایی که از سوی برخی از عوامل اجرایی از هنرمندان شهر کار موسیقی را در بهبهان دشوار کرده است.

او ادامه می دهد: با تلاش های زیاد و رویارویی با مشکلات بسیار، از جمله عدم اجازه تبلیغات شهری و حتی امکان لغو برگزاری کنسرت با تلاش های بسیار «امیر منصور صفوت» و «مصطفی اسماعیلی» توانستیم به خوبی دو شب کنسرت در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند ۹۵ در فرهنگسرای بهبهان را پشت سر بگذاریم.

اسماعیلی که خوانندگی را از سال ۱۳۸۳ شروع کرده می گوید: تا امروز موفق شده ام فقط یک آهنگ برای ائمه اطهار بخوانم، اما به زودی شروع به ساختن اثری دیگر وصف ائمه اطهار(ع) خواهم داشت.

او در ارتباط با موضوعات آهنگ هایی که خوانده است بیان می کند: «رویای شیرین» یک کار شاد با تنظیم پرویز جلیلی، «کنارم باش» یه کار عاشقانه دیگر با آهنگسازی امیر سیاح پور، آهنگ «تار و پود» سروده ی   خانم قربانی، اولین کاری بود که تصمیم گرفتم با هنرمندان بوشهر اجرا کنم، دومین همکاریم با دوستان بوشهری آهنگ «بیقرار» یک کار شاد از دوست بسیار خوب و هنرمندم «هادی رییس پور» و تنظیم «محمد عسگری» منتشر شد. امسال را با یک آهنگ مناسب به اسم «آخرین سرباز» که در وصف سربازان عزیز کشورم سروده شده بود؛ شروع کردم و بعد از آن کار را با یک آهنگ عاشقانه دیگر به اسم «سرنوشت» ادامه دادم. آهنگ «لیلی و فرهاد» یک کار متفاوت و خاص با شعر و ملودی زیبای «بهنام نژادکرم» و تنظیم خوب «پرویز جلیلی» که روایت دوست داشتن های امروزی را بیان می کند، بعد از این تصمیم گرفتم کار شاد و ریتمیک دیگری به نام «خوشبختی» در وصف یار با ملودی و تنظیم شاهین زارعی انجام دهم.

خواننده جوان بهبهانی در ارتباط با اینکه توانسته در جشنواره های موسیقی کشوری و استانی صاحب مقام شود یا نه، می گوید: متاسفانه نتوانستم در جشنواره های موسیقی کشوری شرکت کنم که البته یکی از برنامه های کاری که در آینده دارم حضور در جشنواره ها موسیقی است.

صاحب اسماعیلی عنوان می کند: زمانی که یک ملودی را خلق می کنم احساس خوشایندی به من دست می دهد، چراکه واقعا زندگی بدون موسیقی از نظر من معنایی ندارد و در راه رسیدن به موفقیت اول از همه خدا و بعد دوست و پسر عموی عزیزم همیشه پشتیبانم بوده اند، از امیر منصور صفوت که زحمت زیادی برای برگزاری اجرای کنسرت اسفند ماه ۱۳۹۵ کشیده، و از تمام آنهایی که مرا حمایت کردند و با انتشار کارهایم دلگرمی به من دادند، تشکر و قدردانی می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.