اراک- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بیش از حد مجاز آب در ۶ ماهه نخست امسال ۷۳ دستگاه کنتور هوشمند بروی چاه هی آب استان نصب شده است.

امسال ۷۳ کنتور هوشمند بر روی چاه های استان مرکزی نصب شد

 به گزارش قدس انلاین ،عزت الله آمره ای مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: امسال ۷۳دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای دارای پروانه بهره برداری در سطح استان نصب شده است که ۵۳ دستگاه مربوط به چاههای آب کشاورزی و ۲۰ دستگاه مربوط به سایر مصارف است.

آمره ای با اشاره به اینکه پنج هزار و ۶ حلقه چاه برقی و ۲ هزار و ۷۱ حلقه چاه دیزلی دارای مجوز در بخش کشاورزی استان وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد تنها ۷۵۰ حلقه چاه به کنتورهای هوشمند مجهز شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر چاه های موجود در بخش کشاورزی حدود ۲ هزار و ۹۰۹ حلق ه چاه در بخش های مختلف همچون صنعت، شرب و خدمات وجود دارند که تلاش برای نصب کنتورهای هوشمند روی این چاه ها نیز آغاز شده و تاکنون ۱۴۰ حلقه چاه نیز در این بخش به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با تاکید بر اینکه با نصب کنتورهای هوشمند می توان نظارت دقیقی بر میزان برداشت آب توسط کشاورزان داشته باشیم افزود: نصب کنتورهای هوشمند روی چاه ها راهکاری اساسی برای کنترل و مدیریت مصرف آب به شمار می رود.

آمره ای به مزیت های نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرده و گفت: این کنتورها آب را به صورت حجمی در اختیار بهره برداران قرار می دهند و مسئولان و کارشناسان می توانند با توجه به ظرفیت منطقه و میزان مجوز برداشت، کنتور هوشمند را تنظیم و از برداشت بیش از حد مجاز توسط افراد سود جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۴ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان مرکزی از ۲ هزار و ۷۵۰ حلقه چاه غیرمجاز برداشت می شود بیان کرد: تداوم آن تهدیدی جدی برای محیط زیست و ذخایر آبی منطقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی خاطرنشان کرد: در مورد چاه های غیر مجاز یکی از راهکارها، انسداد است اما گاهی اوقات در چاههای مجاز نیز شاهد اضافه برداشت هستیم که برای جلوگیری از این امر نصب کنتورهای هوشمند راهکاری عملی به شمار می رود زیرا با نصب این کنتورها می توان نظارت دقیقی بر میزان برداشت آب توسط کشاورزان داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.