شهرکرد- رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ بیماری بسیار شایع در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که شامل گروه سرطان ها از جمله سرطان دهانه رحم، سینه و روده بزرگ و بیماری‌های قلبی و عروقی، آسم و بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت می باشد.

سرطان و بیماری های قلبی شایع ترین بیماری ها در  چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمجید فدایی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و مزمن گفت: ۴ بیماری بسیار شایع در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که شامل گروه سرطان ها از جمله سرطان دهانه رحم، سینه و روده بزرگ و بیماری‌های قلبی و عروقی، آسم و بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت می باشد که در این راستا یک سند ۱۰ ساله برای کاهش این بیماری ها در استان تدوین شده است.

وی افزود: بیماری های غیر واگیردار ۷۶ درصد از بیماری‌ها در سطح استان و کشور را در بر می‌گیرد.

فدایی تصریح کرد: پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطرناک مرتبط با آن براساس  مشکلات و الویت‌های بهداشت درمان به عنوان اهداف ۱۳ گانه شناسایی شده است.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر نشان کرد: کاهش میزان روغن خوراکی ، ۲۰ درصد کاهش نسبی در میزان مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی، ۱۰ درصد کاهش نسبی در میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر و ۲۰ درصد افزایش دسترسی به درمان بیماری‌های روانی برخی از اهداف این سند تدوین شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.