منابع سوری از آغاز نبرد ارتش و همپیمانان آنها به‌سمت بزرگترین قلعه گروه تروریستی داعش در شرق دیرالزور و حملات شدید جنگنده‌های روسی به مواضع تروریست‌های النصره در ادلب خبر دادند.

آغاز عملیات فتح بزرگترین دژ «داعش» در شرق دیرالزور/حملات سنگین روسیه به مواضع «النصره» در ادلب

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه و همپیمانان آنها عملیات نظامی گسترده‌ای را در حومه شرقی دیرالزور برای آزادسازی شهرهای «المیادین و البوکمال» واقع در کرانه غربی رودخانه فرات با پشتیبانی همه‌جانبه جنگنده‌های روسی آغاز کردند.

یک منبع میدانی در این زمینه به تسنیم گفت تمام آمادگی‌ها برای نبرد حومه شرقی دیرالزور انجام شده و نیروهای زمینی در محورهای پیشروی به‌سمت البوکمال و المیادین به‌عنوان بزرگترین دژهای گروه تروریستی داعش در شرق سوریه پس از حملات جنگنده‌های روسی و سوری به مواضع داعش مستقر شده‌اند.

این منبع از پیشروی نیروها در جبهه شرقی دیرالزور و رسیدن آنها به ۱۷کیلومتری شهر المیادین همزمان با رسیدن نیرو و استحکامات جدید به داخل شهر دیرالزور خبر داده است.

منابع خبری هم گزارش داده‌اند که گروه تروریستی داعش، بیشتر اعضای خود را از شهر المیادین خارج کرده و تنها ۳۰۰ تروریست در جبهه‌های داخلی شهر باقی مانده‌اند.

این در حالی است که درگیری‌ها میان ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در محور محله حویجه صکر در شهر دیرالزور همچنان ادامه دارد.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش، شهرک استراتژیک «عکش» در حومه شرقی السلمیه را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

شهرک «عکش» در طول جاده مواصلاتی منتهی به شهر السلمیه قرار دارد.

در حومه شرقی حمص هم نیروهای ارتش سوریه، شهرک‌های «القاسمیة الشمالیة،  المغیزل و ربیعة» در شمال شرقی جب الجراح را پس از درگیری‌ها با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

از حلب هم خبر می‌رسد که گروه‌های تروریستی، جبهه حومه جنوبی حلب را گشودند و به مواضع ارتش و همپیمانان در جاده «الایکاردا ــ سراقب» حمله کردند، اما نیروهای ارتش و متحدان با این حمله مقابله کردند و مواضع تروریست‌ها هم در الزربه و خان طومان بمباران شد.

خبر دیگر اینکه جنگنده‌های روسی، مواضع تروریست‌های جبهه النصره و همپیمانان آنها از جمله تروریست‌های ازبکی و ترکستانی را در فرودگاه  ابوالضهور در جنوب شرقی ادلب و در الشغر در شمال ادلب به‌شدت بمباران کردند. تروریست‌ها از این مکان برای حمله به حومه لاذقیه استفاده می‌کنند.

این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی تروریست‌های جیش  الاسلام از هلاکت رامی نزهه فرمانده نظامی باند موسوم به اللواء‌العاشر خود در درگیری با ارتش سوریه در منطقه حوش الضواهره در غوطه شرقی در حومه دمشق خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.