بتازگی کنگره آمریکا در راستای مسائل امنیتی، برای جلب همکاری غول‌های فناوری تلاش فراوانی می‌کند.

گوگل و فیس‌بوک علیه روسیه!

قدس آنلاین- بتازگی کنگره آمریکا در راستای مسائل امنیتی، برای جلب همکاری غول‌های فناوری تلاش فراوانی می‌کند. شاید بتوان گفت این تکاپوی کنگره نوعی جنگ پنهان با روسیه و قدرت‌های فناوری این کشور باشد؛ زیرا این روزها، کنگره آمریکا، تلاش زیادی برای بهره‌گیری از غول‌های فناوری در راستای یافتن حقایقی درباره روسیه و اثبات دخالت‌های این کشور در امور داخلی خود دارد تا بتواند بهانه‌ای برای مخالفت با یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا دست و پا کند.

* همه به دنبال گوگل

به گزارش نیویورک تایمز، بتازگی مشخص شده است که گوگل در تحقیقاتی که کنگره در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا انجام می‌دهد، شریک بوده است. هدف اصلی گوگل در این تحقیقات این بوده که مشخص کند، آیا شبکه‌های اجتماعی آنلاین و محصولات فناوری ممکن است به روسیه برای دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا یاری رسانده باشند یا خیر؟

پس از آنکه گوگل برای همکاری با تحقیقات کنگره در این خصوص حضور خود را اعلام کرد، اطلاعاتی در خصوص اعضای توئیتر و فیس‌بوک که در حساب‌های کاربری خود با گروه‌های روسی در ارتباط بودند در مجلس سنا به کنگره ارائه شد.

گوگل همچنین برای بررسی اینکه آیا محصولات و خدمات تبلیغاتی‌اش در کمپین‌های مرتبط با روسیه در انتخابات آمریکا تأثیرگذار بودند یا خیر، تحقیقات داخلی خود را آغاز کرد.

گوگل بخش اجتناب ناپذیری از بازار اینترنتی است و تعجبی ندارد که بازپرسان کنگره برای تحقیقات خود این شرکت را نشانه گرفته‌اند. گوگل همچنین تنها شرکتی است که دارای تبلیغاتی بیش از فیس‌بوک در دنیای مجازی است.

* گوگل متهم می‌شود!

براساس گزارش Recode پیش از این گزارش شده بود که فیس‌بوک برخی از جزئیات حساب‌های کاربری مرتبط با روسیه را در پلت فرمی با گوگل به اشتراک گذاشته بود و اکنون انتظار می‌رود که تحقیقات گوگل از این هم فراتر رود و گسترش یابد.

هنوز مشخص نیست که قرار است نتیجه تحقیقات گوگل و کنگره به کجا ختم شود، اما این موضوع روشن است که در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و طیف وسیعی از خدمات اینترنتی زیر نظر کنگره آمریکا قرار دارد.

در کنار اقداماتی که گوگل برای کمک به کنگره در راستای جنگ مجازی با روسیه راه انداخته است، فیس‌بوک نیز قول داده است که ۳۰۰۰ آگهی مربوط به کشور روسیه و جزئیات آن‌ها را به کنگره تحویل دهد.

زاکربرگ، مدیر اجرایی فیس‌بوک در این خصوص گفت: ما با چالش جدیدی در جوامع و کشورهای اینترنتی مادر روبه رو هستیم، کشورهایی که سعی دارند انتخابات را سرنگون کنند. اگر با ارائه اطلاعات توسط ما از این چالش‌ها جلوگیری شود، ما متعهد به انجام آن هستیم.

* جنگ مجازی با روسیه

این‌ها آخرین تلاش‌های کنگره و شرکت‌های فناوری برای اثبات دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکاست، دخالت‌هایی که ممکن است تنها تصوری بی اساس از سوی دولت آمریکا باشد.

زاکربرگ هفته گذشته قول داده که با همکاری سایر شرکت‌های فناوری و محققان کنگره، برای جلوگیری از گسترش اخبار دروغین و حساب‌های کاربری جعلی تلاش کند.

کنگره اخیراً امکان تنظیم تبلیغات سیاسی در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی را افزایش داده است و بر همین اساس فیس‌بوک متعهد شده است که سیستم‌های تبلیغاتی خود را اصلاح کند تا کنترل بیشتری بر هویت کسانی که تبلیغات سیاسی شبکه‌های اجتماعی را خریداری می‌کنند، داشته باشد.

در حال حاضر، فیس‌بوک و گوگل تنها شرکت‌هایی نیستند که مورد توجه کنگره برای جنگ اینترنتی با روسیه قرار گرفته‌اند و بسیاری از غول‌های فناوری توسط کنگره آمریکا برای تحقیقات علیه روسیه نشانه گرفته شده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.