مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: مهم ترین نقش در فصل اسارت را به عنوان مدیریت اجرایی زینب کبری«س» داشت واگر پیام رسانی او نبود از نهضت سرخ عاشورا چیزی به ما نمی رسید.

بقا عاشورا مرهون صبر و بردباری وتحمل زینب کبری (س) است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اجتماع عظیم رهروان زینبی در جوار بارگاه مطهر امامزادگان یاسر و ناصر(ع) با حضور بیش از ۲ هزار نفر از بانوان شهرستان طرقبه و شاندیز ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) گفت:عاشورا یک حرکت حادثه ای و تصادفی نبود بلکه یک نقشه بسیار دقیق و برنامه ریزی شده ازسوی حجت خدا امام حسین (ع) بود وفصل شهادت آن عصر عاشورا پایان گرفت وفصل جدید ان که اسارت بود از عصر عاشورا آغاز شد.

وی با اشاره به نقش اهل بیت در نهضت بزرگ عاشورا بیان کرد: براساس برنامه ریزی دقیق در اهداف کربلا ونقش ارزشمند زینب کبری(س) در فصل اسارت امام حسین (ع) اهل بیت و زنان و فرزندان  همراه بود.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد:عصر عاشورا که فصل شهادت تمام شد و در فصل اسارت با امامت و زعامت امام سجاد (ع) و مدیریت اجرایی زینب کبری (س) آغاز شد و با نهضت پیام رسانی زینب کبری  قیام عاشورا جهانی شد.

وی در ادامه افزود: اگر تلاش امام سجاد(ع) وسخنان روشن گرانه زینب کبری(س) نبود  پیام سرخ عاشورا در کربلا می ماند وامروز عصرها ونسل ها با پیام امام حسین اشنایی نداشتند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: قصد وهدف دشمن این بود که با کشته شدن امام حسین(ع) نهضت پایان یابد و راه امام از بین برود و عاشورا پایان کار باشد، اما اخلاص و مقام تسلیم و رضای امام حسین ع واراده خداوند این بودکه عاشورا تولدی دیگر برای عاشورائیان باشد.

وی تصریح کرد: بقا عاشورا مرهون صبر و بردباری وتحمل زینب کبری (س) است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ایات قرانی گفت: نقطه و قله اوج زندگی همه پیامبران و اولیاء الهی صبر و بردباری انهاست و راه ایستادگی و مقاومت و بردباری در مقابل سختیها فقط شرح صدراست.  

وی در ادامه افزود: امروز باید از مکتب زینب کبری س درس مقاومت وصبر وبردباری آموخت، زینب کبری کاروان اسیران کربلا را آموزش و مدیریت کرد که عزت نفس  وایستادگی انان دشمن را مستاصل کرد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: مهم ترین نقش در فصل اسارت را به عنوان مدیریت اجرایی زینب کبری س داشت و اگر پیام رسانی زینب کبری س نبود امروز از عاشورا چیزی به ما نمی رسید.

وی تاکیدکرد: امروز با الهام گرفتن از مکتب زینب کبری س وسیره وسبک زندگی ان بانوی بزرگ ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و ستمگران زمان باعث استیصال و عقب نشینی انها شد که نمونه های بارز ان لبنان ویمن میباشد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: زیبایی های عاشورا در ایستادگی و عزت و مقاومت در راه حق می باشد که ازاموزه های مکتب سرخ عاشورا ست.

حجت الاسلام رییسی تصریح کرد: مردان بزرگ و فرهیخته که از نظر کمالات به جایی رسیدند مسلما مادران و همسران یاخواهران آنان در این راه نقش اساسی داشته اند و  خانواده شهیدان ما به خوبی این امررانشان داده اند.

وی گفت: امروز زنان ما به برکت انقلاب اسلامی ایران و پیروی از زینب کبری(س) از یک آزاد اندیشی در عمل برخوردارند و زنان انقلابی مانشان دادندکه زینبی هستند و اندیشه های زینبی دارند.

وی با اشاره به مادر و همسر شهید مدافع حرم حججی گفت: این بانوان گرامی با تأسی به بانوی کربلا صبر وبردباری را پیشه خود کرده اند و معتقدندکه دشمن نباید اشک ماراببیند.

وی اظهار کرد: امروز زینب کبری راهی در میان مردان و زنان جهان به نام مقاومت و صبرایجاد کرده و زیبایی مقاومت وایستادگی در راه هدف را به جهانیان آموخت.

وی تصریح کرد: پیام سرخ عاشورا که توسط زینب کبری ترویج شد موجی در جهان به راه انداخته که دشمنان را به عقب رانده است.

حجت الاسلام رییسی تاکید کرد: همه باید به اموزه های مکتب زینب کبری(س) عمل کنیم و زینبی بیندیشیم تا انقلابی و ولایی بمانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.