یزد - سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، استان یزد گفت: هیئت های مذهبی استان در روز سیزدهم محرم در جوار قبور شهدای گمنام در حسینیه امیرچقماق شاهد در کنار نخل ۴۵۰ساله استان به عزاداری خواهند پرداخت .

قبورشهدای گمنام مجموعه امیرچقماق میزبان هیئت های مذهبی یزد است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نصیری با بیان این خبر اظهارداشت: نخل امیرچقماق یزد به عنوان قدیمی ‌ترین نخل جهان با ۴۵۰ سال قدمت پس از بهسازی میدان امیرچقماق یزد امسال برای اولین بار بعد از ۷۰ سال در روز عاشورا از زمین بلند شد وسالهای سال است که مراسم سوم امام حسین (ع) و یاران باوفایش در یزد برگزار می شود. این مراسم همزمان با سیزده محرم از صبح با حضور هیئت های عزاداری و دسته جات مختلف و همراهی بزرگان دینی و نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: مردم و هیئت های مذهبی استان یزد حضور در مراسم عزاداری سیزده محرم یا سوم امام حسین علیه السلام را بسیار مهم می دانند این مراسم که قدمتی چند صد ساله دارد به یاد بر زمین ماندن پیکر پاک شهیدان کربلا به مدت سه روز در صحرای داغ کربلا و به خاک سپردن آنان پس از سه روز برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان ساخت: این نخل بعد از تعمیر و استحکام بخشی و تائید کارشناسان این فن امسال ظهر عاشورا در حسینیه امیرچقماق یزد با حضور هیئت های مذهبی طبق آداب و رسوم یزدی ها گردانده شد.

نصیری تصریح کرد: کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد مقدمات حضور گردشگران خارجی را در این مراسم فراهم کرده تا با ثبت تصاویر، آیین ها و مراسم به یاد ماندنی لحظات ناب عزاداری را منتشر کنند.

گفتنی است: کمیته مذکور در محرم سالجاری پذیرای بیش از هزار نفر از گردشگران خارجی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.