دهدشت - پس از انتشار گزارشی در قدس آنلاین مبنی بر نبود فضای آموزشی در روستای سرگچ دیشموک و احتمال ترک تحصیل ۲۱ دانش آموز این روستا، وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری ضمن تشکر از مردم این روستا خبر از ساخت فضای آموزشی برای کودکان سرگچی داد.

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش به کودکان سرگچی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پس از انتشار گزارشی در قدس آنلاین مبنی بر نبود فضای آموزشی در روستای سرگچ دیشموک شهرستان کهگیلویه و احتمال ترک تحصیل ۲۱ دانش آموز این روستا، وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری ضمن تشکر از مردم این روستا خبر از ساخت فضای آموزشی برای کودکان سرگچی داد، سیدمحمد بطحائی در این پیام آورده است:

«از صبر و شکیبایی مردم روستای سرگچ دیشموک تشکر می کنم. مقرر شد با انتقال تجهیزات، کلاس درس جدیدی احداث شود و دانش آموزان از محل فعلی جابجا شوند. هر چند که این روستا به علت آب گیری سد بالیات، سال آینده تخلیه می شود».

هر چند که طبق بررسی خبرنگار قدس در دیشموک، سد بالیات تا ۱۵ سال آینده نیز به بهره بردای نمی رسد.

گفتنی است روستای سرگچ از دورافتاده ترین مناطق دیشموک شهرستان کهگیلویه است که در ۳۰ کیلومتری این شهر و  ۹۰ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد همچنین این روستا بیش از ۷۰ خانوار دارد و دارای ۲۱ دانش آموز است که پیش از این در مدرسه ای به نام «قدس سرگچ» و در ساختمانی گلی به تحصیل می پرداختند که امسال به دلیل غیر ایمن بودن آن امکان تشکیل کلاس درس در آن وجود ندارد.

در سالیان گذشته خانواده های این کودکان با فروش محصولات محلی هزینه جاری کلاس درس را می پرداختند که با توجه به وضعیت نامناسب معیشتی این امکان نیز برای آنها وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.