خرم‏آباد- فرمانده انتظامی لرستان گفت: نیروی انتظامی مهمترین نهاد نظارتی در حوزه اجتماعی و متولی ایجاد امنیت در کشور است.

امنیت کامل بدون مشارکت اجتماعی میسر نمی‌شود

به گزارش خبرنگار قدس‎آنلاین، سردار محمد مهدیان نسب در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان این‌که امنیت متعلق به همه آحاد جامعه است، اظهار کرد: پلیس وظیفه دارد چتر امنیت را بر سر همه آحاد جامعه قرار دهد.

وی افزود: امنیت برداشتن دغدغه و دلهره از جامعه است و نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی چابک و به روز و دانش بنیان وظیفه پاسداری از مال و جان و آبرو و ناموس مردم را عهده دار است.

مهدیان نسب با اشاره به این‌که امنیت کامل بدون مشارکت اجتماعی میسر نمی‌شود تصریح کرد: مشارکت اجتماعی دو بعد ذهنی و عینی_رفتاری دارد که نقش مشارکت مردم سرآمد کار پلیس است.

وی افزود: نیروی انتظامی تنها ارگانی است که با راه اندازی سامانه نظارتی، مردم را ناظر براعمال خود می‌داند.

وی اشاره کرد: مردم لرستان برکار پلیس نظارت دارند و کسانی که بخواهد ایجاد ناامنی کنند توسط مردم سرزنش می شوند.

وی ایجاد امنیت را فقط مختص پلیس ندانست و افزود: ۱۴سازمان در پیشگیری از سرقت درکشور عمل می‌کنند و نیروی انتظامی با گشت‌های محسوس و نامحسوس از سرقت‌ها پیشگیری می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان بیان داشت: در حوزه پیشگیری از جرائم پیشگیری پلیس یک پیشگیری سلبی است ولی پیشگیری اجتماعی دراین زمینه کاربردی تر است.

وی با بیان این‌که در شهریور ماه امسال در لرستان شاهد کاهش ۶ درصدی سرقت بوده‌ایم، افزود: در مجموع درپنج ماهه‌ی اول سالجاری یک درصد افزایش سرقت در استان داشته‌ایم.

فرمانده ناجا لرستان با بیان این‌که هفت نقطه آلوده طی یک ماه گذشته در استان پاکسازی شده است، ادامه داد: ۳۱۰هزار نفر طی ۶ ماهه‌ی اول سال با پلیس تماس تلفنی داشته‌اند که ۶۵ درصد آن‌ها عملیاتی شده است.

وی از احداث یک ساختمان با عنوان ساختمان عملیات در لرستان خبر داد و گفت: با احداث این ساختمان تمام خطوط تماس در شهرستان‌ها برچیده می‌شود.

مهدیان نسب اضافه نمود: با احداث این مرکز دیگر چیزی به نام سامانه۱۱۰ نخواهیم داشت و تمامی شهرستان‌ها به اپراتور متصل خواهند شد و فاصله مردم با پلیس کم می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان با اشاره به سامانه پایش تصویری در سطح استان، اظهار کرد: علاوه بر پایش تصویری نزاع‌های دسته جمعی در سطح استان، گره‌های ترافیکی هم از طریق این امکان شناسایی و رفع شده‌اند.

وی با بیان این‌که باید تمام نقاط کور استان به سامانه پایش تصویری مجهز شوند، افزود: صدور جریمه‌های قابل توجهی هم از طریق پایش تصویری انجام شده است و تلاش داریم همه نقاط کور را به این سامانه مجهز کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان بیان داشت: به مناسبت هفته ناجا وسایل نقلیه متخلفی که در پارکینگ هستند با اعمال تخفیف آزاد می‌شوند.

مهدیان نسب در تشریح برنامه‌های هفته ناجا گفت: تفکر خلاق و در کنار آن تفکر انتقادی را ایجاد کردیم و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که تمام ماموریت‌های پلیس مبنای علمی دارد به طوری که طی یک ماه اخیر ۳۸۸ طرح با عملیات مشترک درسطح استان اجرایی شده است.

وی افزود: اولین روز هفته ناجا با شعار پلیس، حاکمیت، ارزش های اسلامی، ولایتمداری و جامعه ایمانی آغاز می‌شود که در این روز پیاده روی خانوادگی و  اهدای جوائز به قید قرعه به شرکت کنندگان از جمله برنامه‌های این روز خواهند بود.

وی طرح شمیم خدمت در شهرستان‌ها را ارائه برنامه‌های هفته ناجا در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد.

مهدیان نسب افزود: در روز دوم با شعار پلیس،کارآمدی،اقتدار و حرفه‌ای گرایی با مراسم صبحگاه مشترک به استقبال افتتاح ۲واحد انتظامی دراستان می‌رویم.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان در ادامه تشریح برنامه‌های هفته ناجا افزود: روزسوم با شعار پلیس، هوشمندی، پاسخگویی، مردمداری و روز چهارم با شعار پلیس، آموزش همگانی مشارکت اجتماعی در دیدار با نماینده ولی فقیه به تشریح برنامه‌های این هفته خواهیم پرداخت.

مهدیان نسب ادامه داد: تجلیل از خانواده‌های نیروی انتظامی، برگزاری همایش همیاران پلیس و حضور در مراکز۱۹۷، یادواره شهدای نظم و امنیت و اهدای خون توسط همکاران به نیازمندان از برنامه‌های روز پنجم و ششم هفته ناجا در لرستان است.

فرمانده ناجا لرستان افزود: همایش کوهپیمایی، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا در شهرستان‌ها از برنامه‌های روز پایانی هفته ناجا در لرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.