سازمان هواشناسی برای فردا بارش برف در ارتفاعات چندین استان از جمله تهران را پیش بینی کرده است.

احتمال بارش برف در ارتفاعات تهران/ لغزندگی در جاده های کوهستانی

به گزارش قدس آنلاین، سازمان هواشناسی در اخطاریه ای، وضعیت سامانه بارشی در کشور را تشریح کرد. بر این اساس با فعالیت سامانه بارشی بر روی نوار شمالی کشور، وضع هوای کشور در روزهای آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:

برای روز چهارشنبه، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در گیلان، مازندران، غرب گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، شمال کردستان، قزوین، نیمه شمالی استانهای تهران، البرز، سمنان، همدان، مرکزی و شرق کرمانشاه پیش بینی می شود.

در روز چهارشنبه شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در گیلان، مازندران، غرب گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی استانهای سمنان، تهران و البرزخواهیم بود.

با توجه به شدت بارش در مناطق یاد شده، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها پیش بینی می شود. همچنین برای امروز در ارتفاعات البرز در استان گیلان، مازندران، غرب گلستان، البرز، تهران، سمنان، شمال زنجان، اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و در روز پنج شنبه در ارتفاعات البرز در مازندران، غرب گلستان، تهران، البرز، سمنان، بارش برف پیش بینی می شود.

از این رو لغزندگی جاده های کوهستانی در این نواحی پیش بینی می شود. با توجه به موارد ذکر شده توصیه می شود جهت پیش گیری  از خسارات احتمالی، اقدامات لازم به کار گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.