سمنان- معاون منابع طبیعی سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور گفت: ایران در معرض انقراض جدی نسل یوزپلنگ آسیایی است.

ایران در معرض انقراض جدی نسل یوزپلنگ آسیایی است

به گزارش قدس آنلاین، حمید ظهرابی صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات منابع طبیعی استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در هیچ جای کشور نمی‌توانیم ادعا کنیم که منطقه‌ای برای یوزپلنگ ایرانی صد در صد ایمن است و باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه ایران در معرض انقراض جدی نسل یوزپلنگ آسیایی است تأکید کرد: برای مقابله با این موضوع لازم است راهکارهای جدی و اساسی در خصوص حفظ این‌گونه نادر جانوری اندیشیده شود.

معاون منابع طبیعی سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور تصریح کرد: در نظر داریم تا با حمایت‌های مالی و مساعدت‌های لازم ۲۰۰ هزار مرتع موجود در منطقه خارتوران را جهت حفظ این‌گونه ایمن‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح باید آغل‌های دام موجود را به خارج از منطقه حفاظت‌شده انتقال داده شود خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان حفاظت از محیط‌زیست است که اجرای آن نیازمند حمایت‌های مسئولان مربوطه در استان سمنان است.

ظهرابی یادآور شد: هزینه‌های فنس کشی ۱۰ کیلومتر از منطقه‌ی خارتوران جهت جلوگیری از تردد یوز ایرانی در مسیر جاده‌های مواصلاتی استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه به‌زودی این عملیات در استان سمنان اجرایی می‌شود افزود: با اجرا و تکمیل این پروژه می‌توان گامی مؤثر در حفظ نسل یوزپلنگ آسیایی اقدام کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.