اهمیت سنجش از دور ماهواره‌ای روزبه‌روز در حال افزایش است و امروزه می‌توان گفت که پیوند ناگسستنی‌ با مدیریت بحران و عملیاتهای امداد و نجات پیدا کرده است؛ در همین راستا نرم‌افزار تلفن همراه برای مدیریت بحران با کمک ماهواره‌ها طراحی شد.

نرم‌افزار تلفن همراه برای مدیریت بحران با کمک ماهواره‌ها طراحی شد

به گزارش قدس آنلاین، محصول توسعه یافته در حوزه سنجش از دور ماهواره‌ای، یک شبکه‌ اطلاعات مکانی است که در قالب نرم‌افزار تلفن همراه یا یک سرور اینترنتی با ذخیره ابری اطلاعات در مواقع اضطراری در اختیار تیمهای امدادی یا سازمانهای نظامی قرار می‌گیرد.

در مواقع بحران، تیم امدادی اعزام شده به منطقه حادثه می‌تواند با استفاده از این نرم‌افزار موبایل، اطلاعات مکانی حاصل از تصاویر ماهواره‌ای را به صورت تجمیع شده به همراه خود داشته باشد؛ عملیاتهای تیمی و تقسیم وظایف را مدیریت کند و پیغامهای مرتبط با وظایف را در اختیار اشخاص مربوطه قرار دهد.

این نرم‌افزار همچنین می‌تواند مدیریت پرستارها در بیمارستانهای بزرگ و سازماندهی نیروهای نظامی در هنگام حمله‌های تروریستی، شورشها و قرنطینه را تسهیل کند.

از مزایای این نرم‌افزار موبایل می‌توان به سازگاری با اندروید و IOS، استفاده از فضای ذخیره ابری برای نگهداری اطلاعات، ایمنی مناسب ارتباطات، قابل ردیابی بودن تمامی کاربران، انعطاف‌پذیری و امکان تطبیق با سیستمهای دیگر و عدم محدودیت در تعداد کاربران اشاره کرد.

شرکت ایونیکس که طراح این نرم‌افزار است در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده و تاکنون به طور جدی درگیر انتقال تکنولوژیهای تحقیقاتی به شرکتها بوده است.

این شرکت نخستین شرکتی است که توسط مرکز حمایت از کسب‌وکار مایکروسافت پشتیبانی می‌شود؛ ایونیکس را می‌توان یک شرکت دانش‌بنیان موفق دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.