کرمانشاه- وزیر کشور گفت: برجام برای این بود که حجت را بر مردم خودمان و بر دنیا تمام کنیم و بگوییم اینها که با وقاحت امضا کردندو الان زیرش می زنند به گفته رهبر انقلاب هرگز قابل اعتماد نیستند.

برجام حجت را تمام کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه گفت: دولت در شرایط تحریم و در شرایط رشد منفی اقتصادی کشور را تحویل گرفت و عملکرد هایی که حتما در هفته دولت هم گفته شده قابل قبول است و این اعداد و ارقام در این شرایط به دست آمده است.

رحمانی فضلی گفت: امضای برجام احقاق حق ما در یک جایگاه بین المللی بود و در واقع همه امضا کردند که ما اشتباه کردیم. آنها خودشان امضا کردند که ایران در مسیر درستی است و این باعث شد که ایران از یک کشوری که به عنوان تهدید کننده مطرح می شد تبدیل به کشوری دوستار صلح شود.

وی افزود: گرچه این موضوع برای ما مهم بود که امریکا با وقاحت آمد برجام را امضا کرد و الان با وقاحت زیر آن می زند. این برای ما مهم بود که حجت را بر مردم خودمان و بر دنیا تمام کنیم که همان چیزی درست بود که مقام معظم رهبری می فرمود اینها قابل اعتماد نیستند، البته ما از اول هم به امید برجام کار نکردیم.

وی ادامه داد: رای بیشتر مردم به رییس جمهور نسبت به دور قبل و همراهی بیشتر مجلس نسبت به مجلس قبل شرایط کار بیشتر را مهیا کرده که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از آن بهره ببریم.

وزیر کشور ادامه داد: آقای بازوند استاندار جدید کرمانشاه مدیر با تجربه ایست و در لرستان عملکرد خوبی داشتند.

وی در رابطه با رویه انتخاب استانداران در دولت گفت: شیوه ما یک شیوه جدیدی است که به هماهنگی و همدلی نهادهای حاکمیتی توجه ویژه ای داشتیم تا هم افزایی باشد. برای کرمانشاه هم نهایتا آقای بازوند انتخاب شد که سه استان متقاضی ایشان بودند اما ایشان کرمانشاه را انتخاب کردند. اکثر استانداران ما همینطور متقاضی دارند.

وزیر کشور ادامه داد: می خواهم که مسئولان استان با همدلی و برای رضای خدا به پیشرفت کشور با محوریت نماینده ولی فقیه کمک کنند.

رحمانی فضلی گفت: نقطه مشترک صحبتهای مطرح شده ظرفیت های انسانی و منابع مهم کرمانشاه برای پیشرفت بود اما واقعیت این است که استان های مرزی با یک عقب افتادگی تاریخی مواجه هستند و با روش های معمولی و برنامه ریزی های غیر اولویت دار به رشد نمی رسند. ما وارث یک عقب افتادگی ۱۰۰ ساله هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به بودجه محدود دولت برای توسعه این مناطق مرزی گفت: ما راهی جز استفاده از منابع بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی نداریم.

وی افزود: همه استانها با توجه به برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی باید در یک مسابقه خیرات به عنوان اقتصاد مقاومتی وارد شوند و زمینه سازی ما نیز این است که به مناطقی که عقب افتادگی تاریخی دارند کمک بیشتری شود.

رحمانی فضلی افزود: در فعالیت‌ها، این مدیران استانی و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و مردم استان‌ها هستند که باید بستر و زمینه جذب سرمایه بیشتر را فراهم کنند همه ما نقش داریم و نمی‌توانیم همه نقش خود را به عهده استاندار و فرماندار و بانک بیندازیم، ما مجموعه یک سیستم هستیم، انتظار از نمایندگان مجلس این است که حامی دولت و دستگاه اجرایی باشند و دستگاه اجرایی حامی نیز نمایندگان باشند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید بستر جذب و آرامش سرمایه گذار را فراهم کند، ائمه جماعات اهل تسنن و تشیع باید فرهنگ قناعت، کار و تولید و سرمایه گذاری را گسترش دهند. همه انتظارات را در شرایط کنونی از دولت داشتن قطعا ما را به رشد ۸ درصدی که در برنامه ششم دیده شده نمی رساند و باید ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم و این تامین مالی سرمایه گذاری باید از جاهای مختلف باشد و استانداران باید برنامه ریزی کنند و از هرجا که شده تامین مالی بکنند.

وزیر کشور اظهار داشت: باید با فضای همکاری همه را تشویق کنیم که به کرمانشاه بیایند، کرمانشاه آب خوب زمین خوب، مرز و همجواری، منطقه آزاد که ان شاءالله تصویب می شود، بازارچه مرزی و شرایط بسیار خوب ارتباطی را دارد قطعا این استان در ۱۰ سال بعد با الان قابل مقایسه نخواهد بود. سرمایه داران و اهل تولید اگر خیلی دانا و زرنگ هستند بدانند که کرمانشاه یکی از مناطق عالی و مناسب برای رشد سرمایه گذاری  و توسعه و تضمین منابع است. ما اینجا نفت و گاز خوب داریم.

وی افزود: گفتگو و سمینار در حوزه قانون موجب تعمیق بینش سیاسی مردم می شود، ما نمی‌توانیم به هیچ وجه آزادی اندیشه و فکر را محدود کنیم، آزادی اندیشه و اختیار ذات اندیشه است اما در حوزه اجتماعی باید تابع قانون باشیم.

رحمانی فضلی افزود:  تقویت امنیت پایدار نظام را با ثقل و محوریت مردم می دانیم، مردم هم وقتی ثقل امنیت باشند که مورد احترام و عزت باشند و مشارکت آنها واقعی باشد. مردم را نباید در قالب برگ رأی و صندوق رأی ببینیم باید مردم را به عنوان انسانهای آزاد اندیش و متفکر و متعهد مومن و دلسوز برای کشور ببینیم.

وی گفت: رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی توصیه مقام معظم رهبری است و دولت به این موضوع عنایت دارد و این مسائل محورهای اصلی کار ما هستند، مردم ولی نعمت ما هستند دولت معتقد است که استانداران باید تعامل و هماهنگی داشته باشند.

وزیر کشور اظهار داشت: مدیران با هر گرایشی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا، مستقل و.. دارای ویژگی اعتدال باشند، افراط و تفریط را به هیچ وجه نمی پذیریم، "اعتدال" اعتقاد دکتر روحانی و دولت است، ما وقت نداریم افرادی که انجماد فکری دارند و قدرت تفکر ندارند به خاطر مسائل افراطی گری بخواهند وظیفه ای را به دوش بگیرند و باعث هرینه شوند.

وی گفت: ما از هر کسی مشورت می پذیریم اما از کسی دعوت به کار می کنیم که مشی اعتدالی داشته باشد، دولت برنامه ای ارائه داده است و مردم با برنامه های متعدد که در انتخابات ارائه و نقد و گفتگو شده یک برنامه را انتخاب کردند.

رحمانی فضلی بیان کرد: عقب افتادگی تاریخی را با سرعت کُند و مسیر پیچیده نمی توانیم طی نمی کنیم، دنیا معطل ما نمی شود، نظام بانکی عملا در همه دنیا برچیده شده در دنیای کنونی با این سرعت بالا آیا وقت هست که بنشینیم سر به سر همدیگر بگذاریم.. باید تلاش کنیم خود را به قافله پرسرعت جهانی در حوزه علم و تکنولوژی برسانیم.

وی عنوان کرد: اگر لحظه ای از زمانمان را به بگو بگو و مسائل فرعی بگذارنیم مردم ما را نخواهند بخشید کشور ما امروز موجب افتخار است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.