یزد- فردی که با پرسه زنی در مقابل عابربانک ها اقدام به کلاهبرداری از کارت بانکی ۱۵ شهروند کرده بود دستگیر و روانه دادسرا شد.

کلاهبردار برداشت وجه از کارت های عابربانک شهروندان دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین پلیس آگاهی استان یزد اظهار داشت:  با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت مبالغی از حساب بانکی آنها و تعویض کارت بانکی شان با کارت دیگری بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ محمدرضاحناساب گفت: تحقیقات پلیس، نشانگر این بود که متهم با پرسه زنی در اطراف عابربانک ها، بیشتر دست به کلاهبرداری از افرادی زده که سالمند بوده و مهارت کمتری در انجام کارهای بانکی داشته اند.

وی افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، متهم ۳۶ ساله دارای چهار فقره سابقه کیفری شناسایی و دستگیر و به اداره پلیس منتقل و در بازجویی های انجام شده به ۱۵ فقره کلاهبرداری و برداشت وجه از طریق کارت به کارت اعتراف کرد.

سرهنگ حناساب گفت: متهم طعمه های خود را بیشتر از میان افراد سالمند یا کم سواد انتخاب می کرده و به بهانه کمک به آنها برای برداشت وجه و یا خرید کارت شارژ، کارت به کارت کردن و ... رمز آنها را دریافت و سپس اقدام به جابجایی وجه به حساب خودش یا تعویض کارت مالباختگان با کارت بانکی دیگری می کرده است.

جانشین پلیس آکاهی استان یزد با بیان اینکه با دستور مقام قضائی، تحقیقات بیشتر از متهم برای شناسایی مالباختگان احتمالی ادامه دارد خاطرنشان کرد: شهروندان هنگام برداشت وجه از افراد مطمئن و آشنا کمک بگیرند تا در دام شیادان کلاهبردار گرفتار نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.