کرج- سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه سالیانه یک میلیارد مترمکعب فاضلاب در کشور تصفیه می شود از افزایش ۲/۵ برابری آن در برنامه ششم توسعه خبرداد.

افزایش ۲/۵ برابری ظرفیت تصفیه فاضلاب کشور در برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ستار محمودی در حاشیه بهره برداری از پروژه های آبرسانی روستایی و فاضلاب شهری کرج که صبح امروز پنجشنبه برگزار شد افزود: در اسناد بالادستی کشور برای پساب ومدیریت آن طرح ویژه‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه فاضلاب ماحصل مصرف آب در کشوراست گفت: عدم تصفیه فاضلاب‌ها آلودگی‌های بیشتری را به دنبال دارد لذا برای بالا بردن سطح بهداشت و پیشگیری از تهدید منابع سالم آبی کشورنیاز داریم که برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این خصوص صورت بگیرد.

سرپرست وزارت نیرو با تأکید بر اینکه البرز به دلیل رشد مهاجرپذیری نیازمند برنامه‌ریزی ویژه درزمینهٔ زیرساخت‌های آب و برق است، گفت: این استان دارای زیرساخت‌های خوب صنعتی و تولیدی است که به دنبال خود تقویت زیرساخت برق را می طلبد.

محمودی با بیان اینکه مهاجرت‌های زیادی به استان داشته ایم تصریح کرد:این استان در زمینهٔ آب شرب شهری و روستایی نیازمند فرمول ویژه‌تری است همچنین کشور در حوزه تأمین برق و آب نیازمند همین فرمول است.

سرپرست وزارت نیرو در پایان گفت:باید رشد توسعه زیربنایی بخش آب کشور شتاب بگیرد و در همین راستا در طول خدمت دولت دوازدهم کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان البرز از نعمت آب بهداشتی برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.