یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه اگر اقلیم کردستان در عراق مستقل شود اسرائیل جدیدی در منطقه تأسیس می‌شود، تأکید کرد: باید در مقابل این طرح استکباری ایستادگی کرد.

استقلال کردستان عراق باعث ایجاد اسرائیل جدیدی در منطقه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله العظمی نوری همدانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: مسئله میانمار تنها مشکل جهان اسلام نیست، بلکه درست از زمانی که استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی تسلط پیدا کرده‌اند هر روز شاهد بیشتر شدن مشکلات جهان اسلام بوده‌ایم.

وی دوری از تعالیم  قرآن کریم را عامل بسیاری از مشکلات جهان اسلام دانست و تصریح کرد: اگر امت اسلام به ندای وحدت‌بخش قرآن کریم تأسی پیدا کنند بسیاری از مشکلات کنونی آن‌ها از میان خواهد رفت.

استاد خارج فقه حوزه علمیه با تأکید بر منطق ظلم‌ستیزی دین مقدس اسلام خاطرنشان کرد: مرزهای تظلم خواهی اسلامی به مرزهای جغرافیایی محدود نیست و اسلام هر جا که مظلومی باشد در برابر ظالم از او حمایت خواهد کرد.

وی انحراف از تعالیم اسلامی را عاملی مهم در بروز مشکلات عدیده‌ امت‌های اسلامی دانست و تصریح کرد: دوری از تعالیم اسلامی سبب تسلط دنیای استکبار بر کشورهای اسلامی‌شده و سیاست و منافع کشورهای غربی نیز در مناطق اسلامی متفاوت است و از همین رو در هر کشوری هدف خاصی را دنبال می‌کنند، اما تجزیه یکی از راهکارهای همیشگی آن‌ها بوده است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: ۹۰ درصد مردم میانمار بودائی هستند و تنها ۱۰ درصد مردم این کشور مسلمان هستند، اما آن‌ها همین مقدار را هم برنمی‌تابند چراکه آن‌ها از نفوذ و رسوخ اسلام هراس و ترس به دل دارند چراکه آن‌ها و همفکران غربی آن‌ها مشاهده کرده‌اند که اسلام در طول ۴ قرن بسیاری از مرزهای کشورهای اروپایی و آسیایی را درنوردیده است.

وی با بیان خاطره خود از ۲ سال حضور خود در کشورهای اروپایی به‌عنوان نماینده امام راحل در ابتدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: مردم کشورهای غربی به‌شدت در برابرتعالیم اسلامی استقامت می‌کنند و خود را قوم برتر می‌داند در حالی‌ که بسیاری از کشورهای مردم مشرق زمین در برابر اسلام متواضع هستند.

منشأ تمام مشکلات غرب با اسلام منطق ویژه اسلام است

استاد خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به مشکلات جان‌سوز مردم مظلوم میانمار تصریح کرد: منشأ تمام مشکلات غرب با اسلام منطق ویژه اسلام است بنابراین در برابر مشکلات میانمار نیز باید باشهامت و صراحت مواضع خودمان را بیان کنیم و به‌صرف سخن نیز بسنده نکنیم.

وی با بیان خاطرات خود از سفر اخیر به کشور لبنان تأکید کرد: اگر کشورهای اسلامی اتحاد خود را حفظ کرده بودند هرگز شاهد مشکلات کنونی در بین کشورهای اسلامی نبودیم همچنین علت اصلی مقاومت و پایداری مردم لبنان در کنار مرزهای رژیم غاصب صهیونیستی اتحاد تمام اقوام و مذاهب ساکن این کشور است.

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از اهدای جایزه صلح نوبل به رئیس‌جمهور میانمار عنوان کرد: هدف از اهدای چنین جوایزی پررونق کردن روحیه اسلام‌ستیزی در بین حاکمان کشورهای شرق آسیاست.

وی با انتقاد شدید از مواضع برخی افراد در مورد همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق تأکید کرد: متأسفانه در شرایطی که باید اتحاد در بین مطبوعات کشور وجود داشته باشد برخی افراد از همه‌پرسی استقلال‌طلبان عراق و تجزیه این کشور حمایت می‌کند جای تأسف دارد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه بابیان مخاطرات ناشی از استقلال احتمالی اقلیم کردستان عراق ابراز کرد: اگر کردستان در عراق مستقل شود اسرائیل جدیدی در منطقه تأسیس می‌شود بنابراین باید در مقابل این طرح استکباری ایستادگی کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت ارتباط دولت با مراجع معظم تقلید بر لزوم اطلاع رسانی مراجع و بزرگان حوزه‌های علمیه در خصوص وقایع بین المللی و داخلی از سوی دولت تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.